ישראל נערכת לסופה הגדולה שכבר החלה לפקוד את המדינה, וצפויה להגיעה לשיאה בשעות הבוקר והצהריים עם שלג בירושלים. כבר הלילה (בין שלישי לרביעי) ירדו גשמים עזים המלווים ברוחות חזקות, שהגיעו למהירות של 80 קמ"ש.  עד כה רק בחרמון ירד שלג, אך הוא צפוי להגיע משעות הבוקר להרי הצפון והמרכז. בעקבות הסערה הוחלט במשרד החינוך כי הלימודים בירושלים ובגליל לא יתקיימו מחר. כביש 1 וכביש 443 לכיוון הבירה צפויים להיחסם משעות הבוקר ולהפוך את ירושלים למעשה לעיר נצורה.  



המשטרה הודיעה כי תסגור משעות הבוקר את הכבישים המובילים לבירה: 443 וכביש-1, כאשר המטרה היא לדלל עד כמה שניתן את התנועה בצירים, נוכח הצפי לחסימת הצירים, במקרה של החמרה במזג האוויר. אגף התנועה ממליץ לציבור הנהגים להימנע מלנסוע בצירים אלו. מוקד אגף התנועה נערך ובצורה מתוגברת ימשיך להזרים עדכוני תנועה לציבור ולכן יש להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים.



מזג האוויר הקשה גרם לשיבושים בשעות הערב למערכות החשמל בחיפה ובגליל העליון. רחוב חניתה בחיפה וכן אזורים שונים בכרמל הצרפתי הוחשכו לאחר שעץ נפל על קווי מתח. אלף בתים נותקו מחשמל בשכונת שעריה בפתח תקווה לאחר שעץ קרס על כבלי חשמל באזור. למקום הוזעקו צוותים שפעלו לתיקון התקלה. תקלה ברשת החשמל נרשמה גם בשכונת רמת החייל בתל-אביב.




עץ שנפל בחיפה בעקבות הסופה. צילום: דוברות כבאות והצלה


מחדר המצב של משרד החינוך נמסר כי במחוז ירושלים , מועצה אזורית גבעת זאב, מבשרת ציון, ביתר עילית, אפרת ,קריית ארבע , בית אל ,מועצה מקומית הר אדר ,ובירושלים עצמה לא יתקיימו מחר לימודים. כך גם במועצה אזורית גוש עציון, מועצה אזורית מטה בנימין ומועצה אזורית מטה יהודה , שם שם לא יתקיימו לימודים ביישובי ההר: נווה אילן, יד השמונה, שורש, בית מאיר, מטע, צור הדסה, מבוא בית"ר, נס הרים, רמת רחל, אורה, אבן ספיר, בית זית, מוצא, גבעת יערים, כיסלון, רמת רזיאל, צובה, עין נקובא, בית נקופא, קריית ענבים, מעלה החמישה, נטף, עמינדב.

במחוז צפון לא יתקיימו לימודים במועצה אזורית  מרום גליל, מועצה אזורית משגב שם, במועצה אזורית גליל עליון.  עוד נקבע בהערכת המצב של המשרד כי בימים רביעי עד שישי הקרובים לא יתקיימו טיולים במקומות מועדים, בהם צפוי לרדת שלג או ייתכנו שיטפונות. טיולים שאמורים היו להתקיים באזורים אלו יוסטו למסלולים אחרים. 
 
בחינת הבגרות בספרות, מתוכננת ליום חמישי, תתקיים כסדרה. במידה ובתי הספר ייסגרו בשל מזג האוויר, יינתן מענה על ידי המשרד. הורים המבקשים לקבל מידע אודות פעילות בתי הספר מתבקשים ליצור קשר עם המוקד העירוני בעיר מגוריהם. משרד החינוך ירכז את המידע המדווח מהרשויות המקומיות ויעמיד לרשות הציבור מוקד טלפוני שמספרו 1-800250025. ניתן לקבל מידע גם באתר האינטרנט ובפייסבוק של המשרד. מהאוניברסיטה העברית ומהמכללה לחינוך אפרתה בירושלים  נמסר כי בימים רביעי וחמישי לא יתקיימו לימודים, בשל החשש ממזג האוויר הסוער.





מפלסות שלג בחרמון. צילום: דובר צה"ל

בהערכת מצב משותפת למשרד הביטחון ולרשות החירום הלאומית הוחלט על מספר פעולות כדי להתמודד עם מזג האוויר הקשה: עשרות כלים כבדים (מפלסות שלג, טרקטורים, שופלים, מחפרונים ומשאיות לפיזור מלח) כבר  פזורים באזור ירושלים וצפת, ובין השאר בבית ג'אן, מועצה אזורית שומרון, בית"ר עילית ואזור חברון. עשרות טונות של מלח להמסת שלג פוזרו באזורים המועדים, ו-100 טונות נוספים יועברו לירושלים ולצפון ביממה הקרובה.
עשרות אלפי שקיות חימום הועברו לרשויות- לחלוקה לתושבים שיזדקקו לכך, 4000 שמיכות הועברו לבקשת עיריית ירושלים, ומשאיות עם גנטורים גדולים ערוכות להעניק סיוע,  במצב חירום, לישובים שינותקו מחשמל.
 
סמנכ"ל משרד הביטחון בצלאל טרייבר סיפר: "אנחנו נערכים, לפי תחזיות מזג האוויר, לאירוע שיימשך מספר ימים, וביחד עם צה"ל ומשרדי הממשלה נערכים להגברת הסיוע לרשויות ולאזרחים במידת הצורך, ובהתאם להערכות המצב".
 
 עיריית תל אביב הודיעה כי תפתח שני מקלטים למען דרי רחוב בעקבות בסופה: מקלט אחד יפתח ברחוב דפנה הסמוך למאהל ארלוזורוב וישמש בין השאר את דרי המאהל, והשני יפתח על גגון עמותת לשובע, ברחוב צ'לנוב בדרום העיר עבור מבקשי המקלט. בנוסף לפתיחת המקלטים, העירייה אף תספק ציוד לינה מתאים שיכלול שמיכות וביגוד בסיסי. 

השתתפו בהכנת הכתבה: אלון חכמון, קארין רוזקובסקי, גלי מרקוביץ סלוצקר, נועם אמיר, יאסר עוקבי.