ליניב פולישוק אין סיפור חיים קורע לב למכור. רק חיוך ואיזו בדיחה דלוחה. וזה דווקא מצליח לו. הוא מככב ב"סברי מרנן", סדרת פריים טיים בערוץ שכתב עם רובי דואניס, שאומנם חוטפת פגיונות מורעלים ממבקרי הטלוויזיה, אך פופולרית כמו אבטיח בקיץ. עכשיו הוא מככב בהצגת בידור חדשה, "זוגות בזיגזג", בהפקת תיאטרון הקומדיה, לצדם של גיא לואל, מיקי גבע, שירלי בוגנים, ליאת אקטע, הילה סרג'ון וחיים רינן.


"ב'זוגות בזיגזג' אני מגלם דמות של גבר צרפתי, שחושב שהוא הולך לבלות סוף שבוע רומנטי עם המאהבת שלו, אך מגלה שגם אשתו, החבר הכי טוב שלו ועוד אורחים, חולקים איתו גם את הסופשבוע, גם את אשתו וגם את המאהבת. בקיצור בלגן גדול".

מה בינך לבין הדמות?

"אני לא ממש מתעסק בהזדהות עם הדמות. יותר חשוב לי להבין את המניעים, הפעולות, הרצונות של הדמות, והדרך שבה היא משיגה את מבוקשה. כל עוד כל זה ברור לי, אני מסודר".

אתה מקוטלג כקומדיאנט. מגיע לך יותר?
"אני שחקן. זאת העבודה שלי.זה המקצוע שבחרתי ללמוד. לא משנה לי קומי או דרמטי. זאת אותה עבודה. נכון, רוב התפקידים שעשיתי היו קומיים, ואין לי שום בעיה עם זה. נהפוך הוא. זה סוג התפקידים האהוב עלי. בעניין איך הייתי רוצה שיזכרו אותי, זה מוזר, אבל עד שלא שאלת, לא חשבתי על זה. כנראה שלא ממש חשוב לי איך יזכרו אותי. ממילא לא אהיה פה. יחד זאת, ברור לי שלא משנה מה אעשה, וכמה גדולה החשיפה של 'סברי מרנן', גם אם אשחק את אנה פרנק עד סוף ימי, עדיין תמיד יזכרו אותי כ'גרי המבורגרי' מ'הפיג'מות'. אני משחק אותו כבר 10 שנים והיד נטויה. גרי המבורגרי הוא כוח עליון, ושום דמות לא יכולה עליו. נו טוב, אולי אנה פרנק".
 
"סברי מרנן" שכתבת עם רובי דואניס, נקטלה בלי הכרה על ידי הביקורות.
"הביקורות על 'סברי מרנן' אכן היו קטלניות. זה לא נעים, אבל לא נורא. הרייטינג, והאהבה של הקהל ברחוב, פיצו על המילים הקשות. עכשיו אנחנו עורכים את העונה השלישית. גם העבודה עליה הייתה תענוג".
 
אף שעידן הדרמות נכחד בהדרגה בעידן הריאליטי.
"אני לא מסכים עם הקביעה שהסדרות והדרמות נכחדות. תמיד עושים ותמיד יעשו עוד. הקהל בבית אוהב סדרות ישראליות, לצד מנת הריאליטי שלו. בעניין
ההצלחה, זה הטריק הכי ישן בספר. אני יוצר הרבה לעצמי. גם ב'הפיג'מות' אני התסריטאי עם שאר הקאסט. גם בסדרת הבת שכתבתי עם רובי, 'גרי מנדלבאום בלש פרטי', וכמובן שב'סברי מרנן', שעליה אני חתום כיוצר עם רובי.

"מעבר לכך אני עדיין נמצא בשלב של חיפוש של הקול שלי, ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה. הייתי שמח להיות מסוגל לכתוב סדרה כמו לואי סי. קיי, אבל אין לי היכולת הזאת, עדיין.
 
"לאחרונה התחלתי להופיע בסטנד אפ שכתבתי לילדים, בתוך הדמות של גרי המבורגרי, שזה עוד שלב מעניין בשבילי בהתפתחות של הכתיבה הופעה". 
 
שורה תחתונה?
"לא חשוב לי אם זה גבוה או נמוך, קומי או דרמתי, חשוב לי שזה יהיה טוב, מדויק, מצחיק כשצריך, נוגע כשזה נכון, ומוקף באנשים מוכשרים וטובים. זה מאוד נחמד כשזה בא ביחד. ולהתפרנס. מאוד חשוב. אין שום דרך להיות יצירתי, כשאתה עסוק איך לשלם שכר דירה". 
 
"זוגות בזיגזג", 9.1 (שישי), 22:00 ,
אודיטוריום כפר סבא, ירושלים 3