הבחירות מתקרבות וגם הסטודנטים החליטו לקחת חלק פעיל. התאחדות הסטודנטים ניסחה מסמך המרכז את האג'נדה של הצעירים והסטודנטים בישראל. הנושא הראשון אותו הציבו הסטודנטים על סדר היום הוא נושא הדיור בישראל. "התקציבים הקיימים אינם מעודדים בניה בהיקף הדרוש, והיצע המיטות במעונות סטודנטים יכול להכיל רק 8% מהם", טוענים בהתאחדות.  



לאור מצב עגום זה, הסטודנטים דורשים תקצוב נוסף של מיליארד שקלים לבניית מעונות בארבע השנים הקרובות. והמשך פעילות לחקיקה ויישום של חוק שכירות הוגנת, הרחבה של פרוייקט הדיור לסטודנטים בלוד לערים נוספות ופעילות ליצירת שוק שכירות ארוך טווח לזוגות צעירים.


מורן ברנס, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת ספיר אמרה: "אם מצפים מסטודנטים ללמוד בפריפריה בכלל ובאזור הדרום בפרט, צריך לדאוג לפתרונות תחבורה הולמים שיאפשרו לסטודנטים להגיע ללימודים בשעה הגיונית ובהוצאה כלכלית סבירה. הממשלה הבאה חייבת ליצור עוד פתרונות דיור בתוך שדרות, שיאפשרו לסטודנטים לגור בעיר ולהיות חלק מעורב בקהילה. לא יתכן שבשנת 2015 המדינה עוד לא הקימה מעונות בעיר".

הנושא השני שהסטונטים מעוניינים להעלות הוא החינוך. לדבריהם, ההוצאה הציבורית על חינוך בישראל נמוכה באופן משמעותי מזו הנהוגה במדינות מפותחות בעולם. "תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה לא באמת הותאם לגידול בכמות הסטודנטים, ולפי התאחדות הסטודנטים יש להשוות אותו לממוצע ה-OECD תוך מתן דגש במודל התקצוב של הועדה לתכנון ותקצוב על איכות ההוראה, הגדלת תרגולים, פיתוח טכנולוגיות למידה, הנגשת המערכת לאוכלוסיות מוחלשות וחיבור לשוק התעסוקה, טוענים הסטודנטים. 


לימאי ברזילי אורן, יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים בסמינר הקיבוצים, אומרת: "כסטודנטים לחינוך אנו חוששים לעתידינו המקצועי. שר החינוך היוצא התחייב לסיים את העסקה הקבלנית בחינוך ואנו מצפות מהממשלה הבאה להמשיך ולסיים את המעבר להעסקה ישירה למורות ומורים במערכת החינוך. לדבריה, יש לחזק את מעמד המורה בישראל, לצמצם את מספר התלמידים בכיתה ולעשות סדר במשכורות של מורים צעירים שסובלים מעיכובים וטעויות בשכר. "חשש נוסף שלנו הוא שעם עבירתן של חלק מהמכללות לתקצוב המועצה להשכלה גבוהה, יפגע מודל ההכשרה להוראה הקיים. אנו מצפים מהממשלה לשמור על כיתות הדרכה קטנות בשיעורי פדגוגיה והוראה לאחר המעבר", היא הוסיפה.  

הנושא השלישי שמציבים הסטודנטים על סדר היום הוא נושא יוקר המחיה. התאחדות הסטודנטים תעקוב ותבחן אילו מנהיגים פוליטיים פועלים לצמצום יוקר המחיה באופן כללי, כמו גם התחומים ספציפיים שנוגעים באופן ישיר לציבור האקדמאים בישראל כגון תעריפי תחבורה ציבורית, הקמת מרכז רישום אקדמי ארצי ונקודות זיכוי במס לאקדמאיים.

דרישה נוספת היא הקמתו של גוף (רשות ממשלתית\ועדה בין-משרדית\משרד צעירים) אשר מטרתו קידום צעירי ישראל. הגוף יחקור את צרכי הצעירים בישראל, ירכז מידע רלבנטי וישפר את נגישות הצעירים אליו, יפתח ויישם מדיניות בין משרדית כוללת, יסדיר משאבים המופנים לקידום צעירים וייעל את השימוש בהם, ייעץ למשרדים ממשלתיים בתחום זה ויקדם חקיקה רלוונטית.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, גלעד ארדיטי: "אנחנו מנצלים את התקופה שסמוכה לבחירות כדי לקבל התחייבויות מנבחרי הציבור בנושאי מדיניות שכרגע לא נמצאים בטיפול. הסטודנטים חייבים להיות מעורבים בשיח שמעצב את מדיניות הממשלה והכנסת העתידיות, ולהציב באופן אקטיבי סדר יום שעוסק בדור הצעירים בישראל, הדור שאחראי לכל מה שיהיה פה בעתיד".

היום תתקיים פגישה בין ההתאחדות ליו"ר מפלגת העבודה, בוז'י הרצוג בנושא. בשבוע שעבר הם נפגשו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ובשבועיים הקרובים הם צפויים להיפגש עם משה כחלון, נפתלי בנט, יאיר לפיד, זהבה גלאון. כמו כן, נקבעה פגישה עם ישראל כץ (29.1), כיוון שסטודנטים ברובם תלויים במדיניות התחבורה הציבורית הישראל.

התאחדות הסטודנטים עדיין נמצאית במגעים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטרם קיבלה תשובה לגבי נכונותו להפגש עם מנהיגי הסטודנטים. ממטה ההסברה של הליכוד המסר כי הפנייה הועברה ותיקבע פגישה.