הוא לא ישכח את הפעם הראשונה שבה קיבל כסף, כשישב ברחוב עם הגיטרה שלו וניגן: "הצטרפתי להפלגה על יאכטה ביוון, ובכל יום היינו עוברים מחוף לחוף. ערב אחד ירדתי עם הגיטרה באחד החופים, ראיתי ילד מנגן בדרבוקה והצטרפתי אליו. אחרי חצי שעה ששרנו את 'הללויה' פעם אחר פעם, התיק היה מלא במטבעות מהתיירים הנלהבים שעברו שם".
 
אתם אולי מכירים את עמיחי בן אברהם (26) משירתו ונגינתו ברחובות תל אביב, ואולי מהאודישן ל"הכוכב הבא", שהעלה אותו שלב אחד קדימה. "מהפקת התוכנית ראו אותי מנגן בשישי בצהריים, והציעו לי להצטרף לתוכנית"" הוא מספר. "היו לי יומיים להחליט אם ללכת על זה. פחדתי שהתוכנית תשתלט לי על החיים ועל הלימודים, אבל החלטתי ללכת על זה. אולי אני טועה, אבל ההבנה הייתה שאין לי מה להפסיד, כי זה או עכשיו או אף פעם".

ברזומה של בן אברהם נגינה בחצוצרה, כינור, חליל ומפוחית. "אני אוהב את הכלים הניידים שאפשר לקחת איתי", הוא אומר. בצבא שירת במודיעין ואחר כך, "נשבר לך קצת הלב ואתה טס להודו". שם הוא הבין את חשיבותה של המוזיקה בחייו. "חודש וחצי הייתי בהודו בלי גיטרה עד שנשברתי", הוא מספר. "נסעתי לקנות גיטרה לא הכי טובה, אבל היא עד היום נמצאת איתי. הנסיעה גרמה לי להבין שיש הרבה דברים שאני לא יודע, וזה מה שאני רוצה לעשות: ללמוד ולדעת".
 

למה לא ניגשת לאודישנים לתוכניות ריאליטי עד עכשיו?
"את חושבת שמגשימים את הדרך המוזיקלית שלך בתוכנית? זאת אמורה להיות עבודה קשה. כך לפחות אני חושב. לפני שנה, כשהתחילו את הליהוק של 'הכוכב הבא', ניגנתי על ספסל מול סניף של ארומה בעפולה. חבר אמר לי שהמלהקת של התוכנית הגיעה, אבל סירבתי לגשת. אבל עכשיו, בזכות התוכנית, התעוררתי והתקרבתי למי שאני ולחומרים המקוריים שלי".
 
מה המטרה, להגיע לגמר?
"המטרות שלי אחרות: להוציא אלבום של שירים שלי, להתפרנס ממוזיקה. כסף זה עניין אצלי, וזאת הסיבה שלא הלכתי ללמוד מוזיקה לפני כן. כיום אני לומד מוזיקה במכללת קריית אונו בזכות מלגה".

והנגינה ברחוב מספקת פרנסה טובה?
"בעפולה היה קשה מאוד להתפרנס מזה, אבל בתל אביב קצת יותר קל, ולא סתם את יכולה לראות המון חבר'ה מנגנים בחוץ. ועדיין זאת לא הכנסה שאפשר לחיות ממנה. אני לא חי בכבוד, אבל נהנה להופיע, לראות אנשים מקשיבים למוזיקה שלי. יש בנגינה בחוץ משהו אחר, שקשה להסביר במילים".

אחרי פרק האודישן בהשתתפותך כבר מזהים אותך ברחוב?
"כן. רק היום ניגשה אלי מישהי שעברה לידי המון פעמים, ולא העזה לדבר איתי. אחרי התוכנית היא הרגישה נוח ופנתה אלי, כאילו אנחנו מכירים כבר שנים".

"הכוכב הבא". ימי ראשון ושלישי. 21:00 , ערוץ 2 (קשת)