בג"צ הורה למדינה להשיב עד מחר (שני) בצהרים מדוע לא יוכנסו למתקן "חולות" בדרום אמצעי חימום. זאת לאחר עתירה של שלושה ארגוני זכויות אדם נגד שירות בתי הסוהר. 



מדובר במוקד לפליטים ומהגרים, האגודה לזכויות האזרח וארגון רופאים לזכויות אדם, הדורשים לספק אמצעי חימום חשמליים למהגרים השוהים במתקן בחדריהם. בימי הסערה ירדו הטמפרטורות באזור המדברי לסביבות האפס מעלות, אבל גם בשוך הסערה נותרו הטמפרטורות באזור נמוכות מאד בעיקר בשעות הלילה.



שב"ס אינו מאפשר את חימום החדרים במתקן וגם אוסר על הכנסת מתקנים חשמליים אחרים כמו קומקום או מיחם להרתחת מים. שוהים במתקן מדווחים על הוצאת כל המכשירים הללו מתאי השינה על ידי אנשי שב"ס כשגם להתחמם עם כוס תה או מים חמים הם אינם יכולים. 

לטענת שב"ס, בכל אגף במתקן יש אזור ציבורי אחד מחומם, אבל לחדרים בהם אמורים לישון השוהים אין מכניסים אמצעי חימום מחשש לשריפה. מנגד, השוהים במתקן מדווחים על קושי להתקלח בשל הקור העז ולהתנייד בין המקלחת לחדר כדי להתלבש. "אנשים לובשים את כל הבגדים שיש להם, ואפילו שמיכות חמות לא מספקים להם אלא רק שמיכות צבאיות דקות. זה רחוק מאד מיחס מכבד לבני אדם", אומרים העותרים.
העותרים דורשים מבג"צ להורות בצו ביניים שלא לחייב את המהגרים האפריקנים לשהות במתקן "חולות", שהוא לכאורה מתקן שהייה פתוח, בשעות הערב והלילה עד להתקנת אמצעי חימום. עד להגשת העתירה עלו בתהו גם מאמציה של יו"ר ועדת הכנסת לעובדים הזרים, ח"כ מיכל רוזין (מרצ), בנושא.

לטענת פעילים למען זכויות אדם, במשרדי הממשלה אין בעת הזאת של תקופת הבחירות, כתובת אחת ברורה לפניותיהם, ומשנתקלו באטימות שב"ס נאלצו לעתור לבג"צ. בעתירה דורשים הארגונים עוד לחייב את שב"ס להתקין לאלתר אמצעי חימום בחדרי השוהים.