רגע ההכרעה בחד"ש ובמפלגות הערביות מתקרב. מחר (שבת) יבחרו חד"ש ובל"ד את מועמדיהן לכנסת. באותו מעמד הן צפויות גם להחליט לגבי ריצה כרשימה משותפת. בתוך כך, הגיש ח"כ אחמד טיבי, יו"ר מפלגת תע"ל, בקשה להתפצל מהסיעה המשותפת רע"מ-תע"ל.


בחד"ש מתמודד יו"ר המפלגה, מוחמד ברכה, מחדש על ראשות התנועה למרות שהודיע בשעתו כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. ברכה הגיש את מועמדותו אתמול והוא צריך לקבל בהצבעה חשאית רוב של 66% מצירי ועידת חד"ש, כדי שיוכל להתמודד שוב על ראשות התנועה.
על התפקיד מתמודדים עוד מזכ"ל התנועה עו"ד אימן עודה, ח"כ לשעבר עיסאם מחול, עו"ד סאמח עירקי וח"כ עפו אגבריה. על משבת הנשים מתמודדות עיאדה תומא סלימאן ונבילה אספניולי, שעמדה להכנס לכנסת במקומו של ברכה, שהתכוון לפרוש בטרם הוכרזו הבחירות החדשות לכנסת. על המשבצת המשוריינת ליהודים מתמודדים ח"כ דב חנין, פדרו גולדברג ועופר כסיף.


גם בל"ד תבחר מחר את רשימתה לכנסת. לתפקיד היו"ר מועמד רק ח"כ ג'מל זחאלקה, אבל לח"כ חנין זועבי צפוי קרב על המקום השני מול המתמודדת היבא יזבק, ששובצה רביעית ברשימה בבחירות הקודמות. ההצבעות על המקום הראשון ועל המקום השני הן חשאיות. על המקום השלישי מתמודד ח"כ בסאל גטס מול ג'ומעה זבארקה ואשרף קורטאס.

בתוך כך, נמשכת המחלוקת סביב הקמת רשימה מאוחדת לחד"ש ולמפלגות הערביות. גורמים בבל"ד טוענים כי סלע המחלוקת הוא דרישתו של ח"כ אחמד טיבי לשריין לתע"ל שני מקומות בין 11 הראשונים. בתנועה האיסלמית, רע"מ, מתנגדים לכך ותובעים נציג נוסף עבורם.
 
על רקע זה הגיש אתמול ח"כ טיבי בקשה לועדת הכנסת להתפצל מתוך סיעת רע"מ-תע"ל. בבל"ד סבורים כי מדובר בלחץ שמפעיל טיבי תוך רמיזה שאם לא יענו לדרישותיו הוא ירוץ בנפרד עם חד"ש. מלשכתו של טיבי נמסר כי מדובר בצעד טכני שנעשה כדרך קבע לפני כל בחירות.