הסרט הראשון של ג'ניפר לופז לשנת 2015, שיעלה אצלנו ביום חמישי הקרוב, הוא "השכן ממול" – מותחן פסיכולוגי בו היא מגלמת מורה בתיכון ומילף פר-אקסלנס, שמתפתה לוואן-נייט-סטנד עם השכן הצעיר שלה, אותו מגלם ריאן גוזמן, המוכר מסדרת סרטי הנעורים המרקדים "סטפ אפ". הבעיה מתחילה, כמובן, כשהוא מפתח אליה אובססיה לא בריאה. ואיך אפשר שלא?



מאז שהוציאה את אלבום הבכורה שלה, "On The 6", בסוף שנות התשעים, הפכה לופז לאימפריה. היא שחקנית, זמרת, רקדנית, מפיקת טלוויזיה וקולנוע, מעצבת אופנה, יזמית ועוד כמה דברים. הונה מוערך בין 300 ל-400 מיליון דולר (תלוי את מי שואלים), והיא כבר שנים מככבת בראש רשימות השחקנים/זמרים/בדרנים ההיספניים הרווחיים ביותר בארצות הברית.

העניין עם לופז הוא שהיא עושה כל כך הרבה דברים, שגם כשחלקם בירידה, יש לה מספיק מיזמים מצליחים אחרים באוויר. קריירת הפופ שלה, לדוגמה, לא ממש בשיאה כרגע. בקיץ האחרון היא הוציאה את אלבומה השמיני, “A.K.A”. שני הסינגלים הראשונים מתוכו, "I Luh Ya Papi" ו“First Love", אכזבו במצעדים. הסינגל השלישי, “Booty”, דוקא עשה את העבודה.

"טוכעס" אמנם לא העפיל לראש המצעד, כמו בימים טובים יותר של קריירת הפופ של הכוכבת, אבל הוא הגיע למקום ה-18 במצעד האמריקאי. במקור קראו לשיר "Big Booty" ("טוכעס גדול"), שזה כידוע היה סימן ההיכר של הכוכבת הלטינית במשך שנים ארוכות, עד שניקי מינאז' פרצה עם נתונים פיזיולוגיים בלתי סבירים ושמה את ישבנה המפואר של לופז ללעג.

לופז כמעט ופסלה את השיר בגלל השם, אבל אחרי שהשמיעה את גרסת הדמו לילדיה והם התלהבו, היא החליטה להקליט אותו בכל זאת, ופשוט לקצר את השם. העובדה שהשיר נפתח במילים "טוכעס גדול גדול, יש לך טוכעס גדול" לא עד כדי כך הפריעה לה. ובזמן שהילדים אהבו את השיר, המעריצים אהבו את הקליפ לרמיקס, בו מוחלף הראפר פיטבול (שכבר שנים משתף פעולה עם לופז בכל אלבום שהיא מוציאה, ולאחרונה טענו מדורי הרכילות שהוא חם עליה אש) בראפרית האוסטרלית הבלונדינית איגי אזליה. 
 
בקליפ מענטזות שתי הזמרות בבגדי ים, כשהן מחככות את עכוזי הענק שלהן אחד בשני במחול ישבנים מטורף, שמספק את אובססיית האחוריים הבלתי ניתנת לעצירה שנפלה על אמריקה בתקופה האחרונה. סרט מדידה, ככל הנראה, היה מראה שהטוסיקים של לופז ואזליה לא ממש מגיעים למימדיו של הטוסיק האימתני של מינאז', אבל גם להן לא חסר, ומה שלא פחות חשוב – הן יודעות את העבודה, וכשלופז מורחת לעצמה שמן על העכוז ופוצחת בטוורקינג אנרגטי, על אף 45 שנותיה, אין ספק שהיא נותנת פייט הגון ל"אנקונדה" של מינאז'.

לא ברור אם מישהו התכוון, אבל הטייטל של השיר שמיצב את מינאז' בתור מלכת האחוריים, מרפרר ללהיט קולנועי ישן של לופז עצמה (מישהו זוכר את סרט הניינטיז שלה עם הנחש הגדול?), אבל אנחנו סוטים מהנושא. 
 

למרות ההצלחה היחסית של “Booty”, נתוני המכירות של האלבום השלם, כמו גם הביקורות, אכזבו. “A.K.A” סימן בבירור את ירידת קרנה של לופז ככוכבת פופ, ואת הצורך שלה להמציא את עצמה מחדש מבחינה מוזיקלית כדי לחזור לשלוט במצעדים ביד רמה כפי שעשתה פעם. ג'ייסון ליפשוץ מ"בילבורד" טען שהמכירות החלשות של האלבום מוכיחות כי לופז "לכודה בעידן אחר".


על תקן השופטת הרחומה של אמריקן איידול. צילום: רויטרס

הוא הוסיף כי האלבום "מייצג צומת דרכים עבור כוכבת על בת 45. לופז צודקת כשהיא אומרת שכבר אין לה מה להוכיח, אבל הסאונד שלה צריך להתפתח לצד יתר הקריירה שלה". ולמרות זאת, אין סיבה שהדברים האלו ידאיגו אותה יותר מדי. אחרי הכל, הקריירה שלה כזמרת היא רק אחד מהכובעים הרבים שהיא חובשת, ובינתיים יש לה לא מעט אפיקי הכנסה אחרים להתמקד בהם. נגיד, קולנוע. 
 
"השכן ממול" הוא רק סנונית ראשונה מההיצע הלופזי שיוקרן בבתי הקולנוע השנה. בהמשך השנה עתיד לצאת סרט האנימציה בתלת-מימד, "בית", מבית דרימוורקס, בו מדובבת לופז את אמה של הדמות הראשית, נערה בשם טיפ, אותה מדובבת כוכבת פופ עדכנית יותר וצעירה יותר מלופז – ריהאנה שמה.

אחר כך עתידה לופז לככב בדרמה העצמאית "Lila & Eve", בה היא והשחקנית ויולה דייוויס מגלמות שתי נשים שנפגשו בקבוצת תמיכה לאמהות שכולות. בסוף השנה מתוכננת לעלות גם דרמה טלוויזיונית חדשה מבית NBC, בשם “Shades of Blue”, אותה לופז גם מפיקה. הכוכבת תגלם בה אם חד-הורית שהיא גם בלשית משטרה. והעובדה שהדמות שלה היא אם חד-הורית, היא מן הסתם לא מקרית. 
 
ב-2008 ילדה לופז זוג תאומים, מקס ואמה שמם. כעבור שלוש שנים היא ובעלה דאז, כוכב המוזיקה הלטינית מארק אנתוני, נפרדו, ומאז לופז היא האם החד-הורית הכי מתוקשרת באמריקה. לופז מרבה לדבר על כך שהמשפחה שלה לא קונבנציונלית, ושלילדיה יש שלושה אחים חורגים משתי אמהות אחרות. לאור כל זאת, הפופולריות שלה בקרב אימהות בכלל, ואימהות חד-הוריות בפרט, היא גבוהה במיוחד, והיא בהחלט משתדלת לטפח ולשמר את קהל היעד הזה, ולספר כמה שיותר אנקדוטות משעשעות על ילדיה בתוכניות הבוקר. ולופז מנפנפת באנושיות שלה לא רק בראיונות טלוויזיוניים, אלא גם בתפקידה כשופטת ב"אמריקן איידול". 

כוכבת נולדה

הקריירה של לופז כבר ידעה כמה עליות וירידות. שנת 2012, למשל, סומנה כשנת הקאמבק הגדולה שלה, בזכות הליהוק ל"אמריקן איידול". העובדה שהיא התיישבה על כסא השופטת בתכנית הריאליטי המוזיקלי לפתע הפכה את כל מה שהיא נגעה בו לזהב, אחרי כמה שנים קשות בהם המותג ג'ניפר לופז סבל מירידה בפופולריות שלו. ההצטרפות של לופז ל"איידול" הייתה הימור גדול שהסריח מנואשות, בעיקר כי לאחר פרישתו של סיימון קאוול החלה התוכנית להיחשב לספינה טובעת. אך ההימור דווקא השתלם. "איידול" עשתה פלאים לתדמית הציבורית של לופז.

היא הצטיירה בתכנית כאם חד-הורית חרוצה ואמביציוזית אך מלאת אמפתיה ואהבה לזולת, שהתרגשה מהצלחותיהם של המתחרים וכאבה את כאבם כשהם כשלו. "התאהבתי בה כשפגשתי אותה", אמר עליה בזמנו סטיבן טיילר, סולן להקת אירוסמית, אחד השופטים בתוכנית. וזה בדיוק מה שקרה לאמריקה כולה. 
 
"כל האנשים סביבי חשבו שזה לא רעיון טוב ללכת ל'אמריקן איידול', אבל בלב הרגשתי שזה הדבר הנכון, שזה משהו שאני צריכה לעשות, שזה על מוזיקה, שאני אוהבת את זה ושיש לי מה לתרום", אמרה לופז לאחרונה בראיון ל"USA Today'". "אין שם תסריט ואין שם שיר. זה פשוט אני ואנשים אהבו אותי. קיבלתי תגובות כל כך נהדרות, לא רק מהצופים בבית, אלא גם מהאנשים שעבדתי איתם. זה גרם לי להבין מי אני כאדם.

לא כזמרת, לא כרקדנית, לא כמישהי מפורסמת או מצליחה או מישהי שמוכרת מיליוני אלבומים. זה היה הצעד השני בשבילי, כשהראשון היה שילדתי את ילדי. לאט לאט בניתי בטחון עצמי". למעשה תפקיד השופטת ב"אמריקן איידול" עשה לה כל כך טוב שהיא חתמה קבע.  מלבד הפסקה של עונה אחת באמצע, בה היא הוחלפה על ידי יריבת הטוסיק שלה, ניקי מינאז', לופז יושבת חזק על כס השיפוט בתוכנית שחזרה בתחילת החודש למסכים, לעונתה ה-14.
 
לופז חוזרת בפעם הרביעית ל"אמריקן איידול", אחרי שהעניקה לאמריקה מבט אינטימי לתוך חייה. אם זה בסרט הדוקומנטרי "Dance Again", ששודר ברשת HBO בליל הסילבסטר האחרון, ואם זה בספר האוטוביוגרפי החדש שלה, "True Love", שיצא לפני כחודשיים. הספר מוגדר כ"מסע של גילוי עצמי". יש בו הרבה הרהורים על החיים וחפירות אינטרוספקטיביות, ואפס פרטים עסיסיים או חושפניים.

לופז התחילה לכתוב את הספר במהלך ההכנות למסע ההופעות העולמי הראשון שלה, אליו יצאה ב-2012, אחרי האלבום התשיעי שלה ולאחר פרידתה מאנתוני. הספר שתוכנן כמעין ספר זיכרונות קליל ממסע ההופעות, הפך לאוטוביוגרפיה של ממש. "נסעתי בעולם כאם חד-הורית בפעם הראשונה", היא מספרת, "התחלתי לחשוב על כמה שהמוזיקה שלי אוטוביוגרפית, ועל מה שקרה בתקופות שונות בחיים שלי שבהן יצרתי את המוזיקה הזאת". 

 המתכון לאושר
 
אחת המסקנות שג'ניפר לופז הגיעה אליהן במהלך כתיבת הספר נוגעת למערכות היחסים שלה, שלטענתה תמיד נגמרו בכאב לב. להזכירכם, הגברת הייתה נשואה כבר שלוש פעמים. בסוף שנות ה-90 התחתנה עם מלצר-דוגמן-שחקן-מסעדן קובני, ממנו התגרשה כעבור שנה. בתחילת שנות האלפיים היא נישאה לאחד מרקדני הליווי שלה. בין שני בעליה, היא גם הספיקה לנהל מערכת יחסים מתוקשרת עם הראפר, המפיק ואיש העסקים שון קומבס, שאז עוד קראו לו פאף דדי, לפני שהוא הפך לפי דידי.


מיהרה להתחתן, ג'ניפר לופז. צילום: רויטרס

ב-2004 היא התחתנה בפעם השלישית, עם ידידה הוותיק מארק אנתוני, אחרי שבא לנחם אותה כשהייתה שבורת לב מהפרידה מבן אפלק, לו הייתה מאורסת. אפלק העניק ללופז טבעת אירוסין עם יהלום ורוד ענק, אך השניים נפרדו ארבעה ימים לפני החתונה המתוכננת. על כך כתבה לופז בספרה: "כשבן ואני נפרדנו, ברגע שבו חשבתי שאנחנו הולכים להיות מחויבים אחד לשני לנצח. זה היה שברון הלב האמיתי הראשון שלי. זה הרגיש כאילו קרעו לי את הלב מתוך החזה".
 
לטענתה, היא מיהרה מדי להתחתן עם אנתוני, אותו היא ראתה כאביר על סוס לבן שיציל אותה משברון הלב הגדול. אך אחרי שגם נישואיה בפעם השלישית התפרקו, החליטה לופז להיות זהירה יותר באהבה: "הבנתי שנהגתי להיכנס למערכות יחסים מהר מדי. לא אהבתי להיות לבד. לא לקחתי החלטות חכמות בשביל עצמי, לא לקחתי את הזמן. לא הייתי שלמה, אז איך אני יכולה להאשים מישהו אחר?".

אך למרות שהספר מדבר על מערכות היחסים הכושלות שלה, הוא מתמקד ברגשות, במחשבות ובמסקנות בדיעבד, ולא באמת מספק פרטים עסיסיים או אפלים על אף אחת ממערכות היחסים הללו. "מאוד נזהרתי שהסיפור יהיה אך ורק על המסע שלי, שהספר לא יכוון אצבע מאשימה כלפי אף אחד, אלא רק יאפשר לי להביט במראה בשביל עצמי", אמרה. אפילו אנתוני, אחד האנשים הראשונים שהיא נתנה להם לקרוא את הספר, מבסוט מהתוצאה. וכשבעלך לשעבר תומך באוטוביוגרפיה שכתבת, תהיי בטוחה שהיא משעממת.
 
אבל לופז, כזכור, לא בתקופה סנסציונית, אלא בתקופה אנושית. ואנושיות היא מספקת בשפע. "אני לבד כרגע. אני לוקחת את הזמן. אני לא יוצאת עם אף אחד, אני לא מחפשת קשר, אני בכלל לא חושבת על זה", הצהירה לאחרונה, כמה חודשים אחרי שנפרדה מהחבר האחרון שלה, הרקדן קספר סמארט, הצעיר ממנה ב-18 שנה, איתו יצאה במשך שלוש שנים אחרי הפרידה מאנתוני.

ולמרות השמועות שלופז וסמארט בילו יחדיו את ליל הסילבסטר (בזמן שמעריציה צפו בסרט תיעודי עליה בטלוויזיה), לופז מכחישה שמדובר בקאמבק ומתעקשת שהיא מתכוונת להמשיך להיות לבד, לפחות לעוד קצת זמן. "אני פשוט לומדת להכיר את עצמי, רק לזמן קצר. אני מנסה להיות החברה הכי טובה של עצמי, ולראות מה אני אוהבת ומה אני רוצה". והמטרה שלה ? "להיות מאושרת כשאני לבד. אני והילדים שלי. אחר כך אולי מישהו יכול להצטרף ולהוסיף לאושר הזה, אבל האושר כבר יהיה קיים".