ח"כ חנין זועבי (בל"ד), שבעבר השוותה בין ארגון המדינה האסלאמית לצה"ל, קוראת היום (ראשון), בפוסט ארוך שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, לצעירים ערביי ישראל שלא להצטרף לשורות דעאש, אותו היא מגדירה כאוייב האנושות, וזאת על רקע חשיפת החוליה היום.

זועבי כתבה: "מה גורם לנוער פלסטיני בתחילת דרכו, להצטרף לשורותיה של תנועה אויבת לערכי האנושות והישגיה, אויבת לחברה והמורשת האנושית והתרבותית? מדובר בנוער פלסטיני, אנשים בתחילת דרכם בשולי החברה, ללא משמעות לחייהם והסובלים מעוות בזהותם, והכעס הוא הדבר היחיד שנותן משמעות לחייהם. זוהי דוגמה לבני נוער הכועסים ממציאותם ואשר מחפשים מקום עבורם בהגדרת פני החברה ובשליטה על גורלם. ההצטראפות ל״דאעש״ חושפת את עומק ההדרדרות האנושית שנוכל להגיע אליה".

לדבריה, המרד על הדחיקה לשוליים בדרך זו, מוביל להרס רב. "המרד על היעדר אופק ותקווה, משולה לאבדנות עצמית, לנפילה לחיק האכזריות, האלימות וההרס, והתשובה לה היא ביצירת אופק אחר, יצירתי רחב ופתוח ככל היותר, תוך שמירה על שורשיהם התרבותיים", כתבה.


זועבי קוראת לצעירים הערבים הכועסים על מצבם בחברה לפעול בדרכים אתיות ברורות: "פעילות פוליטית מרדנית הינה מה שאנו צריכים. פעילות הנסמכת על פרויקט פוליטי ברור, ערכי, מאחד, אטרקטיבי לצעירים, בעל משמעות ואפשרויות לחיים בכבוד כפרט וקולקטיב, בעצמאות ומחויבות".

היא הוסיפה: "אנו לא רוצים את צעירינו בדאעש, איננו רוצים לראותם מצטרפים לתנועות חשוכות אויבות לתרבות והחירות והכבוד האנושיים. אנו רוצים צעירים בעלי השפעה במסגרות פוליטיות הנאבקות לזכויותינו הלגיטימיות ומעמדנו במולדתנו".

"ההתנגדות לייאוש, לדיכוי ולאפלייה צריכה להיות באמצעות מאבק פוליטי, באמצעות השכלה ועבודה, בניית החברה ופיתוח מוסדותיה ומימוש הפוטנציאל הפנימי שלה, וחיסונה הפנימי של החברה מעדתיות, חמולתיות, הדרת ודיכוי נשים, ומאבק נחוש בפחד בבורות ובאדישות", הוסיפה.