המצב המתוח בצפון הארץ הגיע היום (שלישי) גם אל שולחן הממשלה.



הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס על מנת לדון בהשלכות הימים האחרונים, מאז יוחסה לישראל תקיפה באיזור דרום קונייטרה, שם נהרגו 12 בני אדם, שישה אנשי חיזבאללה, ביניהם ג'יהאד מורנייה ושישה איראנים, ביניהם הגנרל אל הדאדי. בישיבה דנו השרים בעיבוי הכוחות בצפון הארץ והמשך התגובה גם לצורך הרתעה.



בתוך כך, החליטו כוחות הביטחון לסגור את כביש ה"צפון הישן" בין דובב לאביבים ובין מזרעית לשתולה עקב קירבה לגבול ונקיטת זהירות. תושבים בצפון מספרים על תנועה ערה בשמיים 



גם ביממה האחרונה ממשיכים בגבול הצפון לשמור על שגרת אימונים. למרות המתיחות הרבה, גרף האימונים של צה"ל לא משתנה וגדודים שהחלו תרגולים על הגבול ממשיכים. 
לאחר שאמש פרס הצבא סוללות כיפת ברזל, היום בבוקר נפרסו סוללות נוספות גם בצפון. גם במוצבים על הגבול רמת הכוננות עלתה מחשש לפיגוע נקמה באחד מהם. במהלך היום תוגבר הגבול בעשרות כלים כבדים, נגמשים וטנקים. חיילים שהיו בבית בחופשות הוחזרו ליחידות וחופשות שתוכננו לשבועות הקרובים בוטלו. 

החשש הגדול במערכת הביטחון הוא מפיגוע נקמה על הגבול כנגד חיילים במוצבים על הגבול או נגד סיור ביטחון שוטף של צה"ל על הגדר. גם עבודות ההנדסה שתוכננו לתקופה הקרובה על גדר הגבול בוטלו מחשש לפגיעה בכוחות.

בפיקוד הצפון ממשיכים להדגיש כי שתי הגזרות בגבולות עם לבנון ועם סוריה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. בצה"ל לא מסתירים את ההחלטה לעבות את הכוחות במטרה להעביר מסר ללבנון ולאיראן כי ישראל נערכת לכל התקפה שתבוא. 
את המתיחות הרבה בצפון אפשר למדוד על פי שני אירועים. בשעות הבוקר נשמעו הדי פיצוצים בגליל העליון ואזרחים רבים התקשרו בבהלה למוקדים העירוניים ולמשטרה. בתוך דקות התברר כי מדובר בתרגיל גדודי של השריון שמתקיים על הגבול.

מאוחר יותר, במהלך לוויה בכפר סמוך ליישוב מטולה, נשמעו יריות ונראו לוחמי חיזבאללה על טנדרים. גם כאן הוברר כי לא מדובר באירוע ביטחוני.