האם מצב האומה עברה את הגבול?

יעל קליגר, פעילה חברתית, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, שיפתח בחקירה נגד אורנה בנאי, על הסתה לאלימות כנגד הציבור החרדי. הפנייה נעשתה בעקבות דבריה של אורנה בנאי בתוכנית 'מצב האומה' ששודרה ביום חמישי האחרון, אז אמרה שחשוב לגייס חרדים, לתת להם נשק ושיהרגו אחד את השני. הפנייה נעשתה באמצעות עו״ד מנחם מושקוביץ. 
עו”ד מושקוביץ  כתב בפנייתו, "במהלך ההתנצחויות בין המשתתפים בתוכנית מצב האומה ב-15.01.15, נאמר האמרה הבאה על ידי גב' בנאי - 'החברה החרדית היא מדורדרת ושסועה ייתר מתמיד, אבל הם אחים שלנו ולכן חשוב לגייס אותם לתת להם מסגרת והכשרה מתאימה ומקצוע לחיים ונשק שיהרגו אחד את השני'. ההתבטאות של גב' בנאי הינה לא רק אמירה בעלת תוכן גזעני, אלא יש בה רצון להסית לגזענות ולהעביר מסר של גזענות לשומעיו".

עורך הדין הוסיף: "מדבריה של גב' בנאי ניתן להסיק לשנאה והסתה לרצח כנגד הציבור החרדי. אין מחלוקת כי אמירה זו הינה אמירה בזויה הראויה לגינוי ויש לטפל בה ולעקור אותה מן השורש. אין ספק כי כל אדם בר דעת מבין היטב כי אמירה זו הינה מהוה הסתה לאלימות כנגד הציבור החרדי, ומהווה פגיעה ברורה בציבור שלם”.

יעל קליגר אמרה בשיחה עם מעריב אונליין כי "בתקופה בה אנחנו בין כה וכה נמצאים במתקפה של שנאה הייתי מצפה מאלה המתפרנסים משימוש במיקרופון שישימו לעצמם קווים אדומים ולא ילבו שנאה".

אורנה בנאי הגיבה בקצרה לדברים ואמרה: "הדברים נאמרו בתוכנית הומור סאטירית ומי שנפגע מחפש להיפגע".