השבוע, לראשונה מאז תחילת קמפיין הבחירות, היה ניתן להרגיש שמישהו סוף־סוף התחיל לעבוד בש"ס. אחרי כמה מהלכים של ניסוי וטעייה סיפקה ש"ס את הסחורה והחלה לטווח בצורה ישירה ואגרסיבית את קהל היעד הבסיסי שלה. מעכשיו ועד לבחירות צפויות מסעודה משדרות וחברותיה למתקפה מרוכזת ולא מרוככת, שתזכיר להן את מה שהן מנסות כל השנה להדחיק: המרחק האמיתי בין הפריפריה לתל אביב גדול מהמרחק הפיזי, ושהן בכלל נתינות של מדינה אחרת.



הציניקנים יגידו שש"ס רוכבת על הטיקט הזה כבר 30 שנה בלי לחולל שינוי משמעותי. אבל לדרעי יש נסיבות מקילות. “ 13 שנה לא הייתי בשטח", הוא מסביר לכל מי שרוצה לשמוע, “עכשיו המהפכה חוזרת".
 
בסרטון הראשון שהפיקה המפלגה מוצגות ארבע סיטואציות מחיי היומיום שלועגות לבעיותיו של מעמד הביניים שחי בבועה, אל מול המציאות שאותה חווים עניי ישראל, שעובדים בעבודות שחורות ומשתכרים שכר רעב. רק לפני שבועות אחדים ציטטנו מקור בכיר בקמפיין ש"ס שאמר כי “משה כחלון דואג למעמד הביניים הישראלי שלא מצליח לקנות דירה או מתקשה לגמור את החודש אחרי הנופש בחו"ל, אבל אנחנו מטפלים במי שלא מצליח אפילו להתחיל את החודש".
 

וזה לא הסוף: במקביל לקמפיין השקופים הפיקה ש"ס סרטון הסברה נוסף שתוקף חזיתית את כל ראשי הסיעות, ומאשים אותם בגניבת אג'נדה. “פתאום כולם נהיו ש"סניקים, פתאום כולם בעד העלאת שכר המינימום", אומר הקריין כשעל המסך מרחפות דמויותיהם של נפתלי בנט, בנימין נתניהו, יצחק הרצוג וכחלון, כשפניהם עטורות זקן ולראשם כיפת קטיפה שחורה.
 
השיבה של דרעי מחזירה קצת אורך נשימה למפלגה שקרטעה בסקרים. בשבוע שעבר הערכתי שדרעי יציג בימים אלו רשימה, אבל נראה שהגשתה תיגרר עד לזמן פציעות. האסטרטגיה היא אולי למנוע מהמאוכזבים, שלא ימצאו עצמם במקום ריאלי, לערוק ל"העם איתנו" ולהביך את ש"ס. או אולי דרעי פשוט מתקשה לשכנע את הכוכבים החדשים לחתום על החוזה. הרבה זמן למשחקים לא נותר, ולכן יש להעריך שעד השבוע הבא נכיר את רשימת ש"ס המעודכנת, בתקווה שעד אז לא יצוץ משבר חדש שיאיים לכתוב פרק חדש בטלנובלה הש"סית.
אני אנווט
קמפיין 2015 הוא קמפיין חייו של אלי ישי. מכאן אפשר לצאת לוזר או ווינר. אם יעבור את אחוז החסימה, יהפוך ישי לאחד הדמויות המשפיעות על הקואליציה העתידית, במקרה שנתניהו ירכיב אותה. אם לא יעבור וישרוף עשרות אלפי קולות של הימין, יירשם ישי לדיראון עולם. מאז ההכרזה על “העם איתנו" ישי כמעט לא ישן. הסלולרי שלו פולט עשרות מסרונים בכל שעה.

כל אחד מהם מוקש פוטנציאלי שמחייב התייחסות וקבלת החלטות במהירות ותוך כדי תנועה. הסקרים מעלים ומורידים את מצב הרוח במטה בהתאם לתוצאה, והלחצים על המקום השלישי והרביעי ברשימה יכולים לפגוע בחדוות החיים של פוליטיקאים מנוסים ומיומנים.

ביום שלישי נערכה פגישה ארוכה וטובה בין ישי לרב דוב ליאור. הפלירטוט של ישי עם הציבור הדתי־ לאומי החל עם הקמת הרשימה, הפך לאירוסים עם הצבת יוני שטבון במקום השני והמשיך לחתונה עם ההכרזה על שילובו של הרב משה הגר במקום החמישי או השישי. לא נסתכן אם נעריך שהקשר יהפוך לחתונה קתולית, שתושיב את הרב מאיר מאזוז, הרב ליאור ורבנים סרוגים בכירים נוספים סביב שולחן אחד.
 
המסר של ישי ברור: אני לא ש"ס ב', אלא מפלגה חדשה שיוצקת לראשונה משמעות מעשית לרעיון של חיבור אידיאולוגי עם המגזר החרד"לי.  בעבר סיפרנו על כוונת ישי לשלב נציג דרוזי ברשימתו, והשבוע ניתן להעריך שבקרוב תצא הודעה על שילוב נציג בן ליוצאי תימן ברשימה. במקביל מתקיימים מגעים מתקדמים עם איש תקשורת חרדי־אשכנזי, שאמור לתת מענה לייצוג של מספר קהלים. 
דרוש פיצוץ
אלו ימים של נחת לאנשיו של הרב שמואל אויערבך, מנהיג הפלג הליטאי שמרד בהנהגת המיינסטרים של פטרונה הרוחני של דגל התורה, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. אויערבך מחזיק בבנק של 20 ־ 30 אלף קולות, שסרים למשמעתו ויצביעו ככל אשר יורה. הנה, בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות הכניסו רשימות מטעמו מספר נציגים למועצות הערים החרדיות השונות.
 
לאויערבך אין סיכוי להגיע להבנות עם אנשי הרב שטיינמן על הצבעת אנשיו לרשימת יהדות התורה, לכן עושים אנשיו מאמץ למצוא בית פוליטי חדש. מאחורי הקלעים כבר בודקים ישי ודרעי כיצד יוכלו לקבל את קולותיהם, ששווים כמנדט. בתגובה, אנשי דגל התורה מעניקים חיבוק דב לשני המנהיגים, על מנת שלא ישתפו פעולה עם האויב המר מירושלים.
 
כך זכה ישי להיכנס לפגישה מצולמת בעלת ערך עם הרב שטיינמן, שסייעה להשיג את הסכמת הציבור החרד לפילוג. במקביל יצא הרב שטיינמן, בן ה־ 100 , לניחום אבלים בביתו של נשיא מועצת החכמים של ש"ס, הרב שלום כהן, כדי להעביר מסר של הכרה במנהיגותו. לאור זאת נראה כי לפחות אחד מהצדדים בפילוג הספרדי ישמח לפיצוץ אסטרטגי עם הליטאים, לפחות עד אחרי הבחירות, במטרה להגיע להבנות עם הרב אויערבך. כי גם בטלנובלה הספרדית הבלתי נגמרת יש מי שחושב כי מושב נוסף בכנסת שווה פיצוץ קטן עם החברים מליטא.