מותו של מלך סעודיה עבדאללה אבן סעוד גרם לעלייה במחיר הנפט מיד עם פרסום דבר מותו ביום שישי. ערב הסעודית היא עדיין מפיקת הנפט הגדולה בעולם, ויתרות הנפט בה הם גם הגדולות בעולם. לפיכך היה זה אך טבעי שעם ההודעה על מותו של המלך בערב הסעודית, מחירי הנפט יעלו מתוך חשש לחוסר יציבות פוליטית במפיקת הנפט הגדולה בעולם.

בעקבות זאת, מחיר הנפט מסוג טקסס מערבי עלה בכ-3.5%, לעומת מחיר הסגירה ביום חמישי בניו יורק ועלה לכ-48 דולר החבית. אלא שהמחירים הגבוהים החזיקו מעמד רק שעות בודדות. תהליך העברת השלטון התנהל בצורה חלקה ומאחר והמלך היה חולה זמן רב, לא מן הנמנע שהכל היה מאורגן מראש.
 
כמה שעות אחרי ההודעה על מותו של המלך יורשו סלמן הופיעו בטלוויזיה ואמר "נמשיך לכבד את החלוקה של סעודיה ונמשיך במדיניות הנכונה שננקטה עד כה".כלומר המשך היציבות.
 
אך מה שהשפיע הכי הרבה על השווקים היה המינויים שנעשו מיד ושממחישים את המשך היציבות ואת המשכיות המשטר. סלמן מינה את אחיו למחצה מוקרין כיורש העצר החדש, ביצע מינויים נוספים של בני משפחתו כשאת בנו מוחמד מינה לשר ההגנה. את שר הנפט הוותיק עלי אל נאימי הותיר בתפקידו תפקיד שהוא ממלא מאז 1995,  הוכחה שגם במדיניות הנפט לא יחול שינוי כלשהו, כלומר תפוקת הנפט היומית של בין 9 ל-10 מיליון חביות ליום.
 

מאחר ושוק הנפט מאופיין בעודף היצע, מחיר הנפט הגולמי ככל הנראה ימשיך לרדת. לנוכח עובדות אלו והצעדים שננקטו, שוקי הנפט נרגעו ומחיר הנפט מסוג טקסס מערבי ננעל ביום ששי בניו יורק במחיר של 45.39 דולר, ירידה של  2.0% לעומת מחיר הסגירה בניו יורק ביום חמישי.