בדלנים פרו רוסים פתחו  היום (שבת) במתקפה נגד מריאופול, עיר נמל בעלת החשיבות אסטרטגית, במזרח אוקראינה. הדבר הביא את ראש לשכת מדיניות החוץ של האיוד האירופאי להזהיר כי: "להמשך העוינות תיהיה השפעה הרסנית" על יחסי האיחוד האירופי עם רוסיה.

הרשויות העירוניות במריאופול הודיעו כי לפחות 30 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-83 בני אדם נפצעו, בירי טלי הגראד האינטנסיבי של כוחות הבדלנים לעבר העיר וכי נזק רב נגרם לשוק, כנסיה ובתי מגורים בעיר.

העיר בת חצי מיליון התושבים היושבת לחופי הים האזובי היא קריטית עבור אוקריאנה  שכן היא הנמל העיקרי עבור ייצור עופרות הברזל והחיטה, החיוניים עבור כלכלת המדינה הנמצאת בעיצומה של מלחמת אזרחים מתמשכת.

נשיא אוקראינה פטרו פרושנקו, נשבע להגן את שטחי אוקראינה, אמר כי ייכנס ישיבת חירום של מועצת הביטחון של ארצו מחר.

"היום בוצעה התקפה כוללת על מריאופול. המתקפה תהיה אנדרטה לזכרם של הנופלים בלחימה", כך הודיעה אלכסנדר זכרצ'נקו, מנהיג המורדים הפרו רוסים באוקראינה, בטקס זיכרון לנופלים בקרב הבדלנים בלחימה בשנה שעברה.  עוד הוסיף זכרצ'נקו כי המורדים מתכניים כיתור של העיירה דבלצב, הנמצאת דרומית מזרחית לבירת הבדלנים דונייצק.
 

מזרח אוקראינה הייתה עדה להסלמה צבאית קשה בימים האחרונים, בה האשים נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, את ממשלת אוקראינה. בינתיים שללו הבדלנים הפרו רוסים במדינה סבב נוסף של שיחות לשלום.