קבוצה של פעילים דתיים במפלגת העבודה פנתה לוועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט סלים ג'ובראן בעתירה הדורשת למנוע ממפלגות 'המפד"ל' ו'תקומה" להתמודד לבחירות לכנסת ה20 תחת השם "הבית היהודי" בנימוק כי מפלגתו של נפתלי בנט פועלת "בניגוד לערכי היהדות".

העותרים, ובראשם יאיא פינק, לשעבר ראש המטה של ח"כ שלי יחימוביץ, המגדירים עצמם "מתפקדי מפלגת העבודה, תומכי המחנה הציוני ובני ובנות הציונות הדתית" טוענים כי "לאור מעשים אנטי- יהודיים רבים של חברי מועמדים וח"כים ממפלגות 'המפד"ל' ו'תקומה' אשר מתמודדים לכנסת ה20 ברשימה משותפת תחת השם "הבית היהודי" מתקיימת הפרה בוטה של סעיף 61(ו) לחוק הבחירות, האוסר על רשימת מועמדים לשאת כינוי אשר עלול להטעות את הציבור".
הם מבססים את העתירה על שורה של התבטאויות שהשמיעו בכירים בבית היהודים ועל מעשים המיוחסים למפלגתו של בנט, כך למשל הם מציינים בעתירה כי שר הבינוי ח"כ אורי אריאל מכר  לישיבות, עמותות וגופים שונים מאות ואלפי דירות השייכות לדיור הציבורי ומיועדות לעניים ובזאת עבר על קריאתו המפורשת של הנביא ישעיהו: 'הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת כִּי תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם' .

עוד הם טוענים כי מפלגת הבית היהודי מלינה שכר  לפעיליה ולספקים שונים מזה זמן רב ובכך פועלת כנגד איסור הכתוב בתורה במפורש: 'ביומו תיתן שכרו' . 
במקרה אחר, מזכירים העותרים, המועמד בצלאל סמוטריץ' ארגן 'מצעד בהמות'  במקביל ל'מצעד הגאווה' שהתקיים בירושלים ע"מ לבזות את הצועדים ובכך עבר על איסור 'הלבנת פנים' עליו נאמר 'נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים' .עוד הם מזכירים את התבטאותו של ח"כ מרדכי (מוטי) יוגב בשבוע שעבר בועדת החוץ  וביטחון של הכנסת כלפי תושבים מעוטף עזה כשאמר: 'תמכתם בהתנתקות- אכלתם אותה'  . בכך לדבריהם עבר ח"כ יוגב על האיסור 'לא תיקום ולא תיטור' .
כנימוק נוסף מציינים העותרים כי מפלגת הבית היהודי התנגדה לחוקים חברתיים רבים בכנסת היוצאת. המפלגה זכתה למקום האחרון במדד החברתי שערכו אנשי המשמר החברתי .

"העותרים סבורים כי העם היהודי שרד אלפי שנים בזכות הסולידריות שטבועה בו, בזכות השאיפה לצדק, לשלום ולשוויון. גם בזמנים הקשים ביותר, היהודים תמיד היו ערבים זה לזה, דאגו לקשישים, לזרים, לשונים ולחולים, סייעו לאנשים התלויים ללא יכולת לפרנס ולא זרקו את החלשים לשולי הדרך".

"נפתלי בנט וחבריו לרשימה, כמו סיכה שבורה המנסה להחזיק כיפה על קרחת, הוא סמן לאותה ריקנות אידאולוגית שלא רק שאינה מבינה את מהות התורה היהודית, אלא יוצאת במישרין נגד היהדות ואף נגד האבות המייסדים של המפלגה שלהם. על כן, השם שנבחר למפלגה מטעה את הבוחרים לחשוב כאילו מייצגת המפלגה את הדת והעם היהודי ולא כך היא", נאמר בעתירה.
"לאור כל אלה הם מבקשים מועדת הבחירות המרכזית למנוע מהמפלגה להתמודד לכנסת ה20 בשם "הבית היהודי".