יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגישה הבוקר (א'), באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, למתן צו מניעה כנגד רשות השידור, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו והמועצה לשידורי כבלים ולווין במטרה לאסור עליהן לשדר את נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בפני הקונגרס האמריקאי  בטענה שמדובר בתעמולת בחירות, האסורה במהלך 60 הימים לפני הבחירות לכנסת. 
בעתירתה, מציינת עו"ד הולץ-לכנר בשם ח"כ גלאון, כי מועד נאומו האמור של ראש הממשלה הינו 14 יום לפני מועד הבחירות לכנסת, ולפיכך הרי שהוא חל במהלך התקופה הקבועה בסעיף 5 לחוק, במסגרתה נאסר על תעמולת בחירות בשידורי רדיו או טלוויזיה. 

עוד מציינת עו"ד הולץ-לכנר כי " עצם העובדה שבשיאה של מערכת בחירות רווית מתחים ולחצים, שבועיים ימים לפני מועד הבחירות עצמו, מוצא ראש הממשלה לנכון לעזוב את הארץ ולנסוע לארה"ב בשל נשיאת נאום, כנגד כל הכוחות החזקים הפועלים לשלילתה של נסיעה זו, בארה"ב עצמה, מעידה כשלעצמה ומחזקת שבעתיים את המסקנה כי המדובר בנאום לצורכי תעמולת בחירות".
עוד נכתב בעתירה כי "אופן התנהלותו של ראש הממשלה בקביעת הנאום האמור, תוך שלא בחל בפגיעה ביחסיה העדינים של מדינת ישראל עם ארה"ב והממסד האמריקאי, על כל ההשלכות הנובעות מכך, מלמד כשלעצמו, על האינטרס הדחוף שהיה לראש הממשלה ביצירת במה מיוחדת עבורו, בכוונת מכוון, לשם נשיאת דברים, בתזמון ובמעמד מסוג זה - שבועיים ימים לפני הבחירות בישראל, והכל בכדי ליצור במה ושופר בכדי שיסייעו לו באופן אישי להשגת הישגים פוליטיים לצורכי תעמולת בחירות אסורה. אין ספק כי לכך בדיוק כיוון המחוקק באסרו בסעיף 5 לחוק את קיומה של תעמולת בחירות בשידורי רדיו וטלוויזיה בתקופת 60 הימים שלפני בחירות לכנסת".

המהלך של נתניהו גרר ביקורות חריפות בישראל, וגם בארה"ב, שם אפילו ברשת ערוץ החדשות האמריקאי פוקס ניוז, המזוהה עם הימין והמפלגה הרפובליקנית וידוע בתמיכתו לישראל,  תקפו  אתמול את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לביקורו המתוכנן בוושינגטון.
פרשן בכיר ברשת, כריס וולס, גינה בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה ואמר כי: "הביקורת על נתניהו מוצדקת לחלוטין. אני נדהם מהתנהגותו של נתניהו. שגריר ישראל ישב לשיחה עם ג'ון קרי במשך שעתיים ולא אמר דבר על הביקור המתוכנן".