בית משפט בקהיר קבע היום (שני) כי אין לו סמכות לדון בתביעה שקראה להכריז על ארגון חמאס ארגון טרור.

עו"ד סמיר סברי הגיש את התביעה בה דרש להכריז על ארגון חמאס הפלסטיני ארגון טרור. זאת, לאחר שבית משפט אסר על חמאס לפעול במצרים, ואף הקפיא את הפעילות של סניפיו.
 
בתביעה נטען, כי "ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, פועל להסלמה במצב בחצי האי סיני בפעולות הטרור נגד צבא מצרים".  

לדבריו, משעל נועד עם שר הפנים לשעבר של חמאס, פתחי חמאד, בכיר בצבא האסלאם הפלסטיני, מומתאז דגמש, האחראי על מועצת שורא אל-מוג'הדין עבדאללה אל-אשקר, וכן עבד א-רחמן אל-ג'מל וחוסין ג'והיני ממגיני אל-אקצא. הוא טען עוד, כי חמאס עומד מאחורי הפיגועים נגד חיילי צבא מצרים, במימון קטארי.

לפני כחודש היה אמור חמאס לחגוג את יום השנה ה-26 להיווסדו. הארגון, שקם ב-14 בדצמבר 1987 בביתו של השייח' אחמד יאסין, חמישה ימים בלבד לאחר פרוץ האינתיפאדה הראשונה, נהג לציין יום זה בתהלוכות צבאיות יוצאות דופן בהיקפן. אולם דווקא השנה החליטה הנהגת חמאס לוותר על החגיגות ולבטל את הטקסים הרשמיים.  
 
התירוץ הרשמי שניתן לציבור העזתי הוא שחמאס מעדיף להעניק כסף לעניים מאשר לבזבזו על ההוצאות הנלוות לאירוע בסדר גודל שכזה. ההסבר הפחות רשמי הוא שחמאס ספג לא מעט ביקורת ציבורית בגין המסדרים הצבאיים שנערכו ביום השנה למבצע "עמוד ענן".
 
חמאס יצא אז לחגוג ברוב גאון והדר את "הניצחון", עם עשרות כלי רכב צבאיים ברחובות עזה ואלפי תומכים. בקרב התושבים נשמעה אז ביקורת, כיצד ייתכן שלחמאס יש מספיק כסף לצייד את המכוניות של הארגון בדלק, בשעה שהארגון טוען כי אין ביכולתו לקנות דלק לתחנת הכוח בעזה כדי להתגבר על הפסקות חשמל הנמשכות כ-16 שעות ביממה.