המדינה לא הגישה (שני) ערעור על החלטת וועדת הערעורים, לקצר את עונשו של מי שהיה המאבטח של הרמטכ״ל, ארז אפרתי, שהורשע ונדון לשמונה שמונת מאסר על אונס. אפרתי צפוי להשתחרר לאחר שיקבעו לו תנאי הפיקוח הנדרשים עם שחרורו של עבריין מין.



הנאנסת הביעה בחודש האחרון, מאז החליטה ועדת השחרורים לקצר את עונשו של אפרתי, התנגדות נחרצת לשחרורו המוקדם, אולם בפרקליטות מחוז חיפה החליטו שלא להגיש את הערעור. המתלוננת גם הופיעה בעצמה בפני הוועדה וסיפרה את שעבר עליה, ועל חששותיה משחרורו.



כאמור, בשבוע שעבר החליטה וועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר (שב"ס) לקצר את עונשו של אפרתי באופן מיידי, לאחר שהחל לרצות עונש של שמונה שנות מאסר משנת 2009. אך על פי בקשת הפרקליטות, עיכבה הוועדה את שחרורו בשבעה ימים כדי לאפשר לה להגיש ערר על ההחלטה .



אפרתי הורשע במסגרת הסדר טיעון, בניסיון לבצע מעשה סדום בצעירה בת 22, בתום מסיבת הרווקים שלו, שהתקיימה באחד מהמועדונים בנמל ת"א. בגזר הדין, שניתן ב-29 ליולי 2010, קבעו השופטים חאלד קאבור, דפנה אבניאלי ומאיר יפרח כי "התנהגותו מאפיינת עבריין מין סדרתי, שעשה כל שיכול היה כדי לסיים את ביצוע העבירה, הוא עקב אחרי בחורה צעירה שנפלה כטרף בידיו, לא הצלחנו לקבל הסבר וגם לא קצה קצהו של הסבר למעשיו".



עוד נכתב בגזר הדין כי "התנהגותו של אפרתי היא התגלמות הסיוט של כל אישה". במהלך המשפט אפרתי ניסה להציג באמצעות מקורביו את אישיותו החיובית ותרומתו לחברה. גם על פי השופטים "אישיותו הכפולה מזכירה להם את דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד, מצד אחד אישיות מכובדת ומאידך בולע סמים בלילות כדי לבצע מעשה רצח אלימים".