בטיסה הקצרה לאתונה - הוא בדרכו לאימון אנורתוזיס הקפריסאית ואני בדרך להשתלמות מאמנים בפנאתינייקוס - וכשהשיחה נסבה על סגירות קווי ארבע בקישור, התוודעתי לרמת ההבנה בכדורגל של רוני לוי. עד אז היו פגישותינו רק במאבקים בין קבוצתו מכבי חיפה לקבוצתי בני סכנין. באותה טיסה חשף רוני את אמונתו הרבה בקווים הישרים של ה-4-4-2. ואכן, בקבוצתו החדשה מכבי נתניה אכן שם לוי את הדגש על כך, אך בקו הקדמי של נתניה מוצב רק לארי קאיודה. בשיטה של חלוץ אחד, נאלץ ערן לוי לזוז לאחד האגפים, ובינתיים הקפטן מגלה במפתיע אחריות גדולה בסגירה. וכשסוגרים, גם מבקיעים.

 
 

מול הפועל פ"ת ינסו רוני וערן לוי קודם לא לספוג ולשמור על פער 7 הנקודות מהפועל פ"ת. שתיים משלוש ההגנות החלשות בליגה נפגשות במושבה. מחד, קבוצת תחתית כמו נתניה תתקשה להדביק ניצחון שלישי ברצף. מאידך, מול ההגנה החלשה בליגה, ניצחון של נתניה יפתח עבורה פער של 10 נקודות מהקו האדום, שבועיים אחרי שהייתה במרכז התחתית הבוערת.
 
 
רוני לוי יעדיף ללחוץ קדימה ויעשה זאת עם קאיודה בלבד. הניגרי קל רגליים, צעיר, נמרץ ונחשב לאחר הבודדים מבין חלוצי ליגת העל שמסוגל ללחוץ את שני הבלמים, הפעם הוא ילחץ שלושה בלמים ממלאבס, והיתרון של נתניה יהיה במרכז השדה. זו תהיה שעתם של גבריאל ג'יורגיו ופירס רומאריו, שהגיעו מהליגה הרומנית שבה אימן לוי את אורזיצ'ני וסטיאווה בוקרשט.
 
 
###
 
 
ההתקפה השנייה בטיבה בליגה לא שקטה. הקפטן והשחקן שעושה עבורה את הקילומטרז' הגדול ביותר נאלץ לריב קבל עם ועדה עם הרכש הניגרי. מריבות מסוג כזה מחלחלות ויוצרות סדקים באווירה, ולא סתם בחר מאמן הפועל ב"ש, אלישע לוי, להחליף מיד את אליניב ברדה וג'ון אוגו. את הסדקים הללו צריכה לנצל הפועל עכו ולהפתיע. השקיעה של החברים מגבעת נפוליאון הוחמרה לאחרונה. אחרי שלושה הפסדים רצופים ושישה בשמונת המשחקים האחרונים, תתארח עכו בווסרמיל אצל הקבוצה שתגיע אחרי 120 דקות בגביע. הפסד נוסף, ועכו קורסת ועושה צעד משמעותי בחזרה ללאומית.
 
 
סיראז' נאסר. סידר לבאר שבע כרטיס לרבע הגמר מול רעננה. עכו תנצל את העייפות? (עדי אבישי)
 
 
עכו טעתה בשלושה דברים: באי נתינת הקרדיט לשחקן הכי טוב שלה, ברניסלב יובאנוביץ'; במיקומו של פצצת האנרגיה אמייה טגה - אי שם באגף השומם; ובשחרורו של הסיכוי האחרון שלה להישאר בליגה, חמדי סליחי.