מי היה מאמין שדווקא וויליאם שייקספיר הוא מקור ההשראה של ״אימפריה״, סדרת הטלוויזיה הכי חמה כיום בארה״ב? הסדרה, שעלתה רק לפני שלושה שבועות, ואחרי שני פרקים קיבלה מרשת פוקס אור ירוק לעונה שנייה, היא בעצם גרסת אופרת הסבון של המלך ליר, המתרחשת בעולם ההיפ הופ.


בניגוד למלך בריטניה המזדקן, המבקש לחלק את הממלכה בין שלוש בנותיו ויורשותיו היחידות כדי למנוע שפיכות דמים וסכסוכים מיותרים, ב״אימפריה״ - יצירת הביכורים הטלוויזיונית של הקולנוען המוערך לי דניאלס (״פרשס״, ״המשרת״, ״מונסטר בול״), לושיוס ליאון (טרנס האוורד, ״התרסקות״) הוא ראפר ואיל מוזיקת היפ הופ, הלוקה בניוון שרי¬רים ונגזר עליו לבחור למי משלושת בניו להוריש את האימפריה שבנה במו ידיו.

את הקלפים טורפת קוקי (טרג׳י פי הד סון), רעייתו לשעבר, שבדיוק משתחררת מהכלא, אחרי שריצתה 17 שנות מאסר בעוון סחר בסמים, ותובעת את חלקה. ויש לה גם סיבה: הכספים שהרוויחה היו ההון הראשוני של חברת התקליטים, הניצבת בפני הנפקה בוול סטריט.


״קוקי היא הגיבורה שלי. היא זו שהקריבה את הקורבן האולטימטיבי עבור משפחתה״, אמרה הנסון (44), המשחקת את האקסית הנקמנית ל״סיאטל טיימס״. ״לושיוס לא פחות אשם בפרשת הסמים ששלחה את קוקי לכלא, אלא שהיא לקחה את הנפילה על עצמה, כדי שיוכל לבנות את החברה ואת עתיד ילדיהם״.

יחד עם זאת רוצה הנסון להבהיר כי בשום פנים ואופן אינה תומכת בסחר בסמים. ״קוקי ולושיוס עושים מה שצריך לעשות כדי לשבור את המעגל המשפיע על כל כך הרבה חיים של אפרו-אמריקאים במדינה הזאת. הילדים שלהם לעולם לא יצטרכו לדעת איך זה לחיות בגטו, עם תחושת רעב תמידית ובלי חשמל״.

לא כל הקרדיט על הסדרה - שעל הפסקול שלה חתום ג׳סטין טימברלייק - הולך לשייקספיר. אחרי הכל דניאלס, הומוסקסואל מוצהר, שיצר את ״אימפריה״ עם התסריטאי דני סטרונג (״המשרת״), מודה שחלק גדול מהעלילה נלקח מחייו שלו. מערכת היחסים בין לושיוס לבנו ההומוסקסואל ג׳מאל, יוצר וזמר רגיש, היא שעתוק של מערכת היחסים בין דניאלס לאביו, שהשביע אותו מרורים על זהותו המינית.

אבל למרות הדמיון המשפחתי הלא מבוטל, דניאלס, שהעריץ את הזוהר המ¬שומן שהביא מפיק העל ארון ספלינג ע״ה למרקע, מתוודה: ״אני מת על אופרות סבון ו׳אימפריה׳ היא ה׳שושלת׳ השחורה שלי״.

יחד עם זאת, קוקי ליון רחוקה מרחק שמיים וארץ מאלכסיס קרינגטון, ודומה שאת מה שלמדה מאחורי סורג ובריח, אלכסיס לא תלמד גם בעוד 100 שנה. ״קוקי היא החלום הרטוב של כל שחקנית. אין לה שום בעיה עם הזהות המינית של בנה. היא גם רוצה לעשות בה שימוש כדי לקדם את הקריירה שלו. אחרי הכל, היא הייתה עם נשים בכלא שנים רבות, ולכן היא משוחררת לגמרי. ״לכל אחד יש צרכים״, מבהירה הנסון.

"אימפריה", ימי ראשון, 22:00, יס Drama