הממשלה הכריזה היום (ראשון) על השר לענייני גמלאים אורי אורבך כ"נבצר זמני" בשל מצב בריאותו הקשה והתמשכות ההליך הרפואי אותו הוא עובר.


את ההחלטה העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההחלטה שהובאה לאישור הממשלה, מונה השר נפתלי בנט לממלא מקום זמני של אורך. בהודעה שפרסם יועץ התקשורת של השר אורבך נאמר כי ההליך מתבצע בתיאום עם משפחת אורבך. בשלב זה לא מדובר בנבצרות מהכנסת.

לפני כשבועיים, בתום הפריימריז בבית היהודי, פרסם אורבך הודעה בעמוד הפייסבוק שלו בה נכתב "תודה על תפילותיכם ודאגתכם. הימנעו נא מביקורים ומהפצת שמועות. אני מתפנה בתקופה הקרובה לטפל בענייני הבריאות שלי באופן אינטנסיבי יותר, כדי שאוכל בקרוב לשוב בבריאות שלמה בעזרת השם לעבודתי בכנסת ובממשלה". 


אורבך כתב עוד כי "מוטב לעשות הפוגה הכרחית זו דווקא בתקופה שבה הכנסת והממשלה פועלות בעצימות נמוכה. אני מקווה לשוב בהקדם בכוחות מחודשים לעשייה הציבורית ומאחל לרשימתנו המצוינת הצלחה בבחירות הכלליות. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

בתוך כך תערך היום במודיעין, עיר מגוריו של אורבך, עצרת תפילה להחלמתו בהשתתפות הרב הראשי דוד לאו, רבני העיר הרב אליהו אלחרר, הרב יעקב ציקוטאי ורבני קהילות. התפילה תיערך בבית הכנסת "מרכז מודיעין" רח' נחל צין פינת נחל פארן בשעה 20:30 בדיוק. הציבור הרחב, גברים ונשים נקרא להשתתף בתפילה.