פגיעה בעיקרון השוויון? רשימת הירוקים הגישה אתמול (חמישי) בקשה לצו מניעה נגד קמפיין שלטי חוצות, הקורא לעידוד הצבעה בבחירות, אשר עושה שימוש בדמותם של ראשי הרשימות הגדולות. שלטי הקמפיין הפזורים ברחבי הארץ, מציגים תמונות של ראשי המפלגות הגדולות, תחת הכיתוב: "כשאתה לא בוחר, אתה נותן את הקול שלך למישהו אחר", במטרה לעודד את הציבור לגשת לקלפיות ביום הבחירות, שיתקיימו ב-17.3.
 
בעתירה, טוען ראש רשימת הירוקים לכנסת, עו"ד עמיר מלצר, כי שלטים אלו מתחזים למודעות בחירות מטעם הרשימות, כיוון שהם כוללים תמונה בולטת של ראשי הרשימות, ובכך זוכות רשימות אלו לחשיפה נוספות שלא במסגרת תעמולות הבחירות.
 
עוד טוען עו"ד מלצר, כי קמפיין שלטי חוצות זה מהווה פגיעה בעיקרון השוויון שנקבע בסעיף 4 לחוק יסוד הכנסת. "אין לנו מושג מי עומד מאחורי הקמפיין הזה, כתוב על המודעות שזה שירות לציבור, אבל זה בעיקר שירות למפלגות הגדולות. מדובר בשלטי חוצות ענקיים, בשווי מאות אלפי שקלים ובהיקפי חשיפה אדירים. יש כאן פגיעה חמורה במפלגות הקטנות, ובהוגנות של מערכת הבחירות, אנחנו מאוד מקווים שיו"ר ועדת הבחירות יפסיק את הקמפיין הזה בהקדם ויקבע פיצוי לשאר הרשימות".