המועמד לראשות הממשלה, יצחק הרצוג, התארח הבוקר (רביעי) באולפן הבחירות של מעריב. בראיון לבן כספית הוא התייחס לקמפיין המדשדש, שב וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתעמת איתו, והצהיר כי המרחק בין נתניהו למרזל אפסי. הוא אף טען כי אילו החלטה על זהות מי שירכיב את הממשלה הייתה תלויה ברמה האישית – המשימה הייתה מוטלת עליו.



בנוגע לקמפיין של "המחנה הציוני" ועל רקע הדיווחים על חילוקי דעות בין אנשי הצוות והשקת הקמפיין החדש של המפלגה, טען הרצוג, "מצבנו טוב". הרצוג הסביר: "אנחנו צמודים ראש בראש מול נתניהו. יש זמן לפריצה נוספת ואנחנו עושים מאמץ כדי לפרוץ. יש אצלנו מתחים טבעיים סביב הקמפיין ואנחנו מטפלים בכך. אנחנו יוזמים כל הזמן, יש עשרות אירועים בו זמנית".



כשנשאל על הניסיון לארגן עימות בינו לבין נתניהו השיב הרצוג כי מדובר ביוזמה שלו. "ביבי מתחמק ממני ומתחמק מהציבור. הוא לא רוצה לדבר על דיור, יוקר מחייה, עוני, פרנסה לחד הוריות", הסביר הרצוג. לדבריו, העימות צריך להיות בין נתניהו לבינו, אולם הוא טרם קיבל הצעה מסודרת בעניין.



באשר לזגזוג שבסופו נפלה ההחלטה לא לתמוך בפסילת מועמדותה של חנין זועבי, השיב הרצוג כי הוא ממתין לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. "מרזל וזועבי, שניהם בדבריהם ופועלם חותרים תחת אושיות המדינה, וזה לא נעלם מעינינו. גם היועץ המשפטי מתלבט בעמדתו וראוי שנמתין לחוות דעתו", אמר.



"תקיפה באיראן כמוצא אחרון"



כספית שאל אותו האם המפלגה הערבית המאוחדת עשויה להמליץ עליו לראשות הממשלה. על כך השיב הרצוג: "אינני יודע אם זה אפשרי. צריך להבין שהאמירות של המפלגות היום לגבי עם מי ישבו בממשלה או עם מי לא ישבו אינן מחייבות. היום כל אחד מקושש קולות במקומות שהוא קרוב אליהם". הרצוג הוסיף כי "אם זה תלוי ברמה האישית -היום הייתי מרכיב את הממשלה".



הרצוג התייחס גם לנאומו הצפוי של נתניהו בקונגרס ולדברים שאמר ראש הממשלה אמש בדבר נסיעתו לארצות הברית. "ההודעה האגרסיבית שביבי הוציא אתמול בלילה מעידה על פאניקה אדירה אצלו. זה לא נראה כאילו הוא הולך לעשות את הצעד הנכון", טען. "ביבי היום חופף למרזל בכך שהוא נצמד לבנט. המרחק ביניהם אפסי".




בשלב שאלות ה"כן" וה"לא" השיב הרצוג כי אינו שולל את חברותו של אחמד טיבי בוועדת החוץ והביטחון. הוא הביע תמיכה בתקיפה באיראן כמוצא אחרון, ובקיום תחבורה ציבורית בשבת במגבלות מסוימות. כשנשאל על עמדתו בעניין שחרור של מאות מחבלים עבור חייל חטוף השיב: "זו שאלה גדולה. לא יכול לומר שאני בעד".



לסיום, בשלב השאלות האישיות הוא הודה כי הוא ישן מעט מאד - "ארבע שעות בלילה", וטען בתוקף כי הוא לא נעלב מכך שנתניהו מלגלג עליו ."הוא רואה בי איום ואני אגבור עליו", סיכם.