שלושת בניו של דודו טופז עסוקים בימים אלו בעימות משפטי עם עורך הדין הוותיק של אביהם, אברהם דבירי. הרקע: דבירי, שעד לפני מספר חודשים שימש כמנהל העיזבון של טופז, דורש שכר טרחה על סך של כ-2.5 מיליון שקלים. עו״ד גיל בר זוהר, שמייצג את הבנים גם בתביעה נגד שב״ס ונגד המכון הפתולוגי, נכנס לפעולה גם הפעם.



בר זוהר, שכר מינימום?

״עו״ד דבירי הגיש תביעה לשכר טרחת מנהל עיזבון שלטענת היורשים הוא מופקע מאוד ומופרך״.


למה?
״כי הוא מבקש סכומי עתק. מיליונים על פעולות מאוד פשוטות. אנחנו הגשנו תגובה וזה נקבע לדיון בבית משפט לענייני משפחה״.

אבל הוא שירת נאמנה את דודו טופז כל השנים.
״שכר הטרחה לא מתייחס לשירות שהוא נתן לדודו טופז, ואנחנו גם לא מטילים דופי, לא מחפשים אותו פה אישית. אבל שכר הטרחה שהוא דרש הוא מופקע״. איך מתקדמת התביעה מול שב״ס? ״התביעה הוגשה. אנחנו מחכים עכשיו לכתב הגנה של הפרקליטות. אנחנו עומדים איתם בקשר ומנסים לראות אם אפשר לפתור את זה איתם בדרכי נועם או לא״.
 
כנ״ל לגבי המכון הפתולוגי?
״גם המכון הפתולוגי. את המכון הפתולוגי אני קיבלתי בירושה, כי טיפל בזה עו״ד אחר ואז זה עבר אלי. את השב״ס התחלתי מאפס״.

הבית ברחוב לאה נמכר כבר?
״אני חושב שלא״.

בקיצור, קייס מורכב.

״כן, ללא ספק. אבל בלי שום קשר, אלה ילדים מדהימים. הם משהו, ילדים מאוד מיוחדים״.

דבירי, המרוץ ל־2.5 מיליון?

״נכון. אני גמרתי חמש שנים שהייתי מנהל עיזבון ומגיע לי שכר טרחה, לא? אחרי כל השנים האלה, שכל פעם הם ביקשו להאריך את המינוי שלי ולא היו להם שום טענות, היום הם באים ומנסים להתחמק מלשלם את שכר הטרחה״.

שכר הטרחה באמת עומד על 2.5 מיליון שקלים?
״לא, אני לא יודע. אני הגשתי בקשה, אני לא זוכר כמה, אבל זה בסביבות שני מיליון על חמש שנים״.

עו״ד בר זוהר אמר שמדובר בפעולות פשוטות שלא מצדיקות סכום כזה.
״זה הוא אומר. התגובה שלהם היא כל כך רחוקה מהמציאות. היא כל כך לא נכונה. היא כל כך מעוותת. אז על אותו משקל גם אומרים ששום דבר לא היה. חמש שנים זה הולך סתם ברגל?״

אתה רוצה להגיד לי שבמשך חמש השנים האלה לא קיבלת שקל?
״לא, הייתה תקופה בהתחלה שפסקו לי משהו על החשבון, ועכשיו אני רוצה את היתרה, בקיזוז מה שקיבלתי. אבל לבוא ולהגיד שכל הפעולות היו דברים של מה בכך? זה גובל אפילו בעזות פנים. הם שוכחים שאני למעשה הייתי מנהל עיזבון כשמולי יש שלוש אמהות שונות, שכל פעם צריכים להביא אותן להסכמות על כל דבר ודבר. זה לא דבר קל״.
 
הילדים הפסיקו לדבר איתך?
״לא, אין לי שום דבר נגדם. בית המשפט יקבע כמה ובזה יסתיים הכל. הרי כשמנסים להתחמק, אין מנוס אלא להגיע לבית משפט ושהוא יקבע. בצורה חיובית״.