נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע היום (שישי) כי ה-FBI יחקור את הרצח של שלושה סטודנטים מוסלמים בצפון קרוליינה. 

"אתמול, נפתחה חקירה של הרצח המזעזע והשערורייתי של יוסור מוחמד אבו-שלה, דייה שאדי ברקת, וראזאן מוחמד אבו-שלה בצ'פל היל, צפון קרוליינה", אמר אובמה בהצהרה ששוחררה לתקשורת. "בנוסף לחקירה של הרשויות, ה-FBI יתערב על מנת לקבוע האם הופרו חוקים פדרליים", הוסיף הנשיא האמריקאי. 
"אף אחד בארה"ב של אמריקה לא אמור להיות מטרה רק בגלל מה שהוא, איך שהוא נראה, או בשל דת מסויימת אליה הוא משתייך", אמר הנשיא. "מישל ואני מביעים את תנחומינו לאהוביהם של הקורבנות וקרוביהם. כמו שראינו בנוכחות המדהימה בלוויות של האמריקאים הצעירים הללו, כולנו משפחה אמריקאית אחת. בכל פעם שמישהו נלקח מאיתנו טרם זמנו, אנו נזכרים איך הם חיו את חייהם - ומילותיו של אחד מן הקורבנות צריך לעורר בנו השראה בדרך בו אנו חיים את חיינו". 

המשטרה: "הרצח - על רקע ויכוח על חנייה" 


אתמול מתח ביקורת נשיא טורקיה טאיפ ארדואן על שתיקתו של אובמה נוכח הרצח. ברקת ויוסור אבו-שלה ביקרו בעבר בטורקיה והתנדבו עם פליטים. ראזאן אבו-שלה עזר בהכנת וידאו שהיה מכוון להפיץ מסרים חיוביים על חייהם של מוסלמים-אמריקאים. 
מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר כי הוא התרגש עמוקות מתמונותיהם של אלפי אנשים שהתאבלו על מות השלושה, והוסיף כי הם המייצגים הטובים ביותר של אזרחים בעולם גלובלי. 
 
המשטרה האמריקאית  האשימה שכן של שניים מהקורבנות ברצח. הם הוסיפו כי הראיות שנאספו עד כה מצביעות על כך שויכוח על חנייה הוא שהיווה את התמריץ לירי, אך הם עדיין בודקים האם מדובר בפשע שנאה על רקע דתם המוסלמית של השלושה. 
אלפים התאבלו על שלושת הקורבנות והשתתפו בתפילות ההמוניות לזכרם ביום שלישי השבוע.  המקרה גרר תשומת לב בינלאומית, והעלה דאגה בקרב חלק מהמוסלמים האמריקאים שדיווחו על עלייה באיומים כלפי הקהילות שלהם בשבועות האחרונים.