1. הפסד הערב, והליגה בורחת לה. לאחר תיקו ושלושה הפסדים בארבעת המשחקים הרשמיים האחרונים, במ.ס. אשדוד חוששים מהתאוששות פתאומית של מכבי חיפה דווקא מולה, מה שיעלה ביוקר לחזון של ג'קי בן זקן (17:15, ישיר בספורט2).

מאז הניצחון ההוא על הירוקים, בסוף נובמבר, עם סיום חלומי של השנה האזרחית (שלושה ניצחונות בארבעה משחקים), אשדוד בדעיכה איטית ומסוכנת. ב-11 המשחקים האחרונים, אשדוד רשמה שני ניצחונות בלבד, והפלייאוף העליון הנחשק יכול להפוך מחר לחלום רחוק.
לזכותו של קלינגר ייאמר שהוא הקנה לאשדוד תכונה ששמורה לגדולות: כתישת היריבות וכיבוש שערים בחלק האחרון של המשחק. מתוך 26 שערים, 17 נכבשו בעשרים הדקות האחרונות, וגם הערב סביר להניח שקלינגר יחפש לתת למכבי חיפה את השליטה, לגרור את המשחק לסגנון הנעת כדור איטית של הירוקים ולהכריע במתפרצות בסיום, בזמן שהחברים של בניון לחוצים, מחפשים הכרעה ושוכחים את ההגנה.

בן זקן עושה באשדוד בדיוק את מה שהכדורגל הישראלי צריך לעשות: בנייה, השבחה ומכירה של שחקנים. במובן זה, אשדוד היא הפרטיזן בלגרד או הדינמו זאגרב של ישראל. במדינות הללו המועדונים יציבים כלכלית בשל ההימנעות מרכישת מותגים יקרים. ואכן, אשדוד שקטה כלכלית מזה שנים.
אלא שהקבוצה הדרומית סובלת מהיעדר סקורר, והכובש הבולט עם חמישה שערים, דויד סולארי, כבר לא שם. אחריו נמצאים ירו בלו שרשם ארבעה כיבושים, אור אינברום ומוראד אבו ענזה הבקיעו שלושה ומיכאל אוחנה עם שני גולים. בהחלט מצב מדאיג.
2. מכבי חיפה תוקפת בעיקר משמאל, ולא בכדי. אלירן עטר כבש בצרורות במכבי ת"א מעמדת הכנף השמאלית; וויאם עמאשה פרץ בקריית שמונה מעמדה זהה לחלוטין; אלון תורגמן יבלוט רק מצד שמאל; חן עזרא הוא קשר קלאסי של "הפוך לרגל", ובולט רק בשמאל; ואפילו יוסי בניון, טרם יציאתו לאירופה, שיחק בעיקר שם, וכך הוא גם ממוקם עד היום.
לרוע מזלה של אשדוד, גם יאיא פטי הוא בלם משמאל, ובשל כך לא תהיה לאשדוד את המהירות של הקונגולזי כדי לחפות בצד הנגדי על הסילונים מימין. קלינגר חייב לעשות מעשה ולהעביר את פטי לצד השני, אחרת אשדוד עלולה לצנוח לעבר המקום שמוביל לפלייאוף התחתון.
3. למרות הניצחון החשוב על רעננה, הפועל ת"א נראית כמי שמובלת לגרדום, עם אווירה נטולת חיוך, חזון ותקווה. האדומים בסכנת ירידה מוחשית, ולפחות מנטלית, שחקניה הם החלשים ביותר מבין קבוצות התחתית.
ליקוי גדול בהפועל הוא משחק ההתקפה. פרט לעכו, הפועל חיפה, סכנין ורעננה, להפועל ההתקפה החלשה ביותר. בארבעת המשחקים האחרונים היא כבשה רק פעמיים: פעם אחת משער של בלם ופעם שנייה משער עצמי של יריבתה.
עושה נכון המאמן אלי כהן כשהוא מתעסק בטקטיקה ובסגירה ומול השחקנים הקורסים של הפועל ב"ש. אלא שלקבוצה של אלישע לוי עדיין ההתקפה השנייה בטיבה בישראל, ורשימת שחקני כדרור ואחד-על-אחד הטובים במדינה: סיראז' נסאר, דובב גבאי, מאור מליקסון, אליניב ברדה, מאור בוזגלו ואף אוביידו הובאן, שמפתיע מאחור.
מנגד, לב"ש יש היום את הסגל הקצר בליגת העל. 18 שחקנים בלבד מהסגל הקיים שותפו עד כה, וגם בלם הרכש המצוין, לואי טאהא, נפצע.