מאבק ההורים נמשך: ב־4 במרץ, היום הראשון של חג פורים, ייצאו אלפי הורים עם ילדיהם להפגין ברחבי הארץ וידרשו חינוך ציבורי הולם לגיל הרך. מדובר בעוד פעולה שיוזם מטה המאבק למען ילדי הגיל הרך - "גן זה לא מחסן" - שהחל מהתארגנות קבוצה של עשרות הורים מתל אביב. לאחרונה הם השביתו ליום אחד את מרבית גני הטרום־טרום חובה בעיר. מטה המאבק קורא להורים מכל הארץ להגיע ב־4 במרץ לכיכר רבין בתל אביב כדי לדרוש חינוך הולם לגיל הרך.


"אנחנו דורשים מהממשלה הבאה לא רק פלסטר של סייעת נוספת, אלא פתרונות ומענה אמיתי לילדי הגיל הרך בישראל. אנו קוראים לכם להצטרף אלינו ולהשמיע קולכם למען הילדים שלנו", נכתב בהודעה שפורסמה בסוף השבוע בעמוד הפייסבוק של היוזמים.

מטה המאבק כולל כיום גם את ארגון הגננות המחנכות, התאגדות הסייעות, הקליניקה המשפטית למדיניות חינוך  חיפה, האגודה הישראלית למען הילד בגיל הרך ועוד.


"הורים הגרים באזור גוש דן כבר הודיעו שיגיעו למוקד המרכזי להפגנה ולהפנינג פורימי בכיכר רבין. הרבה אמנים כבר אישרו השתתפותם", סיפרה ל"מעריב־השבוע" טל קדיש מקבוצת "גן זה לא מחסן". לדבריה, 13 ערים, מאילת ועד עפולה, כבר הרימו את הכפפה והודיעו שהן מארגנות הפגנות מקומיות.
"אנחנו לא רוצים לפגוש את ילדינו בעוד עשור, כשהם אלימים, עם בעיות תקשורת והפרעות למידה, והכל משום שבגיל הרך לא ניתנה תשומת הלב הראויה, כי הכיתות בגן ובבית הספר היו צפופות מדי", ציינה ריקי ארמן, מקימת עמוד הפייסבוק "גן זה לא מחסן".

יצוין שמשרד החינוך הודיע בשבוע שעבר כי בשלב הראשון, המשרד לא יפעיל, במסגרת יישום חוק חינוך חינם חובה לגילאי 3־4, אמצעי אכיפה כלפי גנים פרטיים והורים, זאת במטרה לאפשר למסגרות הגן הפרטיות ללא רישוי להשלים את הליך יישום החוק.

באשר לצפיפות בכיתות, הודיעו במשרד החינוך כי הם מודעים לקשיים שאיתם מתמודדים הצוותים החינוכיים וכי המשרד שוקד על קידום פתרונות שונים, שאחד מהם יושם כבר בשנת הלימודים הנוכחית - שיבוץ כאלף בנות שירות לאומי בגנים. כמו כן, המשרד הרחיב את הייעוץ להורים שילדיהם לא נגמלו עד כניסתם לגן, במטרה לעודד תהליך גמילה ולהגיע לסיומו במהרה.