לפני שש שנים נכנס רועי שוחט לרכבו ועזב את ביתו שבגליל, משאיר מאחוריו אישה ושלושה ילדים. השניים החלו בתהליך גירושים ושוחט מצא את עצמו לבד, עושה את דרכו לתל אביב עם תיק אחד ורכב קטן אל הלא נודע.



"הגעתי לתל אביב עם אוטו קטן וכמה בגדים, מרוסק וכואב. הרגשתי הכי לבד בעולם. הרגשתי שאני אפס. שנכשלתי ולא הצלחתי להחזיק בית ומשפחה, וכנראה שאני גם לא שווה כלום", הוא מספר.  חברה שהגיעה אליו הביאה לו ספר ששינה את חייו מקצה לקצה. תוך שעה שוחט קרא את כל הספר, הבין דבר אחד משמעותי ביותר וצעק: "אני מתחיל לחיות!"



מה היה בספר ששינה את חייך?

"הספר 'ימי שלישי עם מורי' מתאר סיפור של מרצה באוניברסיטה החולה במחלת ניוון שרירים, והקשר שלו עם תלמידו. באותו יום החלטתי שאני לא רוצה להיות יותר קורבן ודי לי לחיות במסכנות. נתקלתי באיזה סדנה של מודעות. אמרתי לעצמי 'יאללה, אני הולך'. בסדנה התפרקתי והתחלתי לשחרר את כל האמונות המגבילות שהיו לי. כל יום הרגשתי שיפור בהרגשה וברצון לעשות עם עצמי משהו ולהרים את עצמי מהתחתית".

משם החלטת להקים תחנת רדיו?

"אחרי שלושה חודשים נהיה לי טוב. הייתי מאושר. נרגש מתחושת הטוב, רציתי לשתף את כל הטוב הזה ולהעביר אותו הלאה. ככה עלה הרעיון להקים את תחנת הרדיו: 'רדיו החיים הטובים'. הרעיון היה להקים תחנה שתעסוק באיכות חיים, בלי פוליטיקה, בלי חדשות, רק תכנים שיעזרו לי להפיץ טוב ולעשות טוב לאנשים אחרים. מאז, במשך חמש שנים, התחנה משדרת. לוח השידורים של התחנה הפך למפגש עם אנשים שאיכות החיים והשבחתה הוא מרכז עולמם: יועצים, מטפלים, יוצרים, שחקנים ומומחים להתפתחות אישית".

ובכל הפעילות הזאת אף אחד לא קולט שאתה חולה בניוון שרירים.

"המחלה הייתה הרבה שנים בגדר סוד. הייתי כל השנים במוד של הכחשה שאני חולה והכל בסדר. אמרתי לעצמי שברגע שאני אכיר במחלה, המצב רק יחריף. כמובן שהיו גם המחשבות של זוגיות. איזו בחורה תרצה להיות עם אדם חולה?"

ואז העלית סטטוס מרגש בפייסבוק, שבו חשפת את מחלתך.

"לחשוף את המחלה היה הדבר הכי קשה וכואב שהיה לי בחיים. הרגשתי שאני ללא בגדים, חשוף ופגיע, עם כאב עצום ובכי שיצא החוצה. מצד שני, הרגשתי ששחררתי את המשקולת הכי גדולה שהייתה לי בחיים".

זה היה מהרגע שבו אמנים ויוצרים התאגדו והחליטו לקיים מופע התרמה למען שוחט. שאול מזרחי, מבעלי מועדון הבארבי, הציע לו את המקום בתרומה, והאמנים ערן צור, סמדר אקראי, דני גלבוע, נטע וייסמן - שיארח את ברי סחרוף, איל קופמן, חמי רודנר ונקמת הטרקטור יעלו על במת הבארבי ויעזרו לו לקום על הרגליים.
מופע התרמה לרועי שוחט. 17.2 . שלישי. 20:30 , מועדון הבארבי, תל אביב