דוח מבקר המדינה שיפורסם היום (שלישי) מגלה טפח קטן מהנעשה ב"קן הקוקיה" הממלכתי. אי אפשר להגיד שהוא מכסה טפחיים, כי הוא מכסה הרבה יותר מזה.



המבקר מגרד את השכבה החיצונית בלבד. גם זה בקושי, ורק אחרי שהתפרסם שהוא נענה להפצרות פרקליטיו של בנימין נתניהו והחליט לעכב את הפרסום עד אחרי הבחירות. רק על השערוריה הזו המבקר היה צריך ללכת, אבל מצד שני פרקליטות המדינה בעצמה ביקשה לדחות את הדיונים בתביעת מני נפתלי באותם טיעונים, אז למה נלין על המבקר?



על הפרטים שיפורסמו בדוח נדבר היום אחרי ארבע אחר הצהריים, מועד פרסומו. ננצל את הזמן שנותר עד אז לדבר על מה שקדם לפרסום הדוח. הסרטון של מושיק גלאמין, למשל. די בסרטון הזה כדי להבין עם מי יש לנו כאן עסק. לאיזו רמת ביבים מסוגלים עוד בני הזוג המתגוררים ברחוב בלפור 2 להוריד את עצמם ואת המדינה.

הם מזמנים סטייליסט מלוקק ומפוקפק שיצלם במעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל סרטון תדמית מביך, כדי להוכיח עד כמה הם אומללים שם, רעיית ראש הממשלה ובעלה, באיזה תת-תנאים הם נאלצים להעביר את ימיהם ולילותיהם,


כמה הם אומללים שם. בני הזוג נתניהו. צילום: רויטרס
 

הטיח המתקלף, השטיח הקרוע, הרטיבות. רק כתובת למשלוח תרומות הייתה חסרה בסוף. אגב, מביך גם לכתוב על זה. אבל מה לעשות, זה מה שיש, וזה שלנו. ובכן, מר גלאמין, שלא מזמן השיק מיזם פרטי משלו של תמונות של כל מיני סלבס על רקע של עץ או אבן ("אינסטבלוק"), הוא בעל עניין מובהק בסיפור שלנו. הוא טוען ש"מימן את הסרטון מכיסו". למה שלא יממן? במהלך הסרטון רואים את התמונה המוטבעת בעץ של בני הזוג נתניהו, מתוך הפרויקט שלו.

הם גם מדברים, בלי בושה, על הפרויקט הזה תוך כדי הסרטון. הפרסום הזה לפרויקט מסחרי אישי שווה הון תועפות, ופתאום אנחנו מבינים למה מימן גלאמיננו את הסרטון מכיסו. אם הייתה כאן משטרה ראויה לשמה, אז רק הסיפור הזה מעלה חשד לאין-ספור עבירות פליליות. אגב, לא רק הסטייליסט לא גבה כסף על שירותיו (אלא קיבל תמורה בדרך אחרת). כך זה עובד גם עם עורכי הדין של בני הזוג, היחצ"נים ושאר בעלי מקצוע שיודעים שאין טעם לבקש תמורה על עבודתם. הם לעולם לא יקבלו תמורה. היחיד שקיבל כמה שקלים היה שעיה סגל, אבל כשנודע ל"גברת" היא מיהרה לשגר שליח לביתו של סגל האומלל, שגבה את הכסף בחזרה, ובמזומן. 
השיפוץ הפיקטיבי
נחזור לסרטון: גלאמין מסתובב שם עם הגברת נתניהו ברחבי הבית, אבל לא מבקש לעלות לקומה השנייה. לו ביקש, היה מגלה עולם אחר לחלוטין. המטבח העלוב שהוא מזדעזע ממנו בקומת הקרקע, הוא מטבח מינהלי משני. המטבח האמיתי, שבו אוכלים בני הזוג, נמצא למעלה, והוא מטבח מודרני, משוכלל ומצויד.

גלאמין דילג גם על "המספרה". חדר המתנה קטן במקור, שהפך בהוראתה של הגברת נתניהו למספרה מצוידת. על פי מני נפתלי, השיפוץ של המספרה הזו עלה 40 אלף שקל ומכיוון שלא נמצא לו אישור, קימבן עזרא סיידוף (הזרוע המבצעת של הטירוף) שיפוץ פיקטיבי בשני משרדים במשרד ראש הממשלה עצמו, וניצל את הכסף לטובת אותה מספרה. תהיה כאן חקירה לדעתכם? לדעתי, לא. וכן הלאה. 
אבל זה עוד לא הכל. אתמול פרסם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין סטטוס קצר, ששם את כל המהומה הזו בקונטקסט הנכון. "הצילום בבית ראש הממשלה הוא פרצה אבטחתית חמורה", כתב דיסקין, "כנראה שהפאניקה מדוח מבקר המדינה השכיחה את החששות הביטחוניים המפותחים עד מאוד של המשפחה המלכותית". דיסקין מכיר את החששות האלה מקרוב. טפח מהן פורסם לאחר מסעו של נתניהו להלוויות בפריז, כששאל את הנשיא הולנד שוב ושוב "האם האוטובוס ממוגן". להולנד לא הייתה ברירה, ואמר שהאוטובוס ממוגן. אגב, הוא לא היה ממוגן. 
15 דקות של מידע סודי
עכשיו מגיעה הגברת נתניהו, בגיבוי בעלה, מכניסה מצלמה לא מורשית לבית השמור ביותר בישראל, מבצעת סיור לעיני המצלמה, שכולל חלונות ומנעוליהם, וכל זה כדי לעמעם את הרושם של דוח מבקר מדינה שאמור להתפרסם למחרת.

"מה לא היה לנו שם", כתב דיסקין, שעמד עד לפני שלוש שנים בראש השב"כ, "דלתות, חלונות, סוג המנעולים, החדרים, מבנה פנימי וריהוט, אביזרים ומכשירים, נקודות חיבור לטלפון... הובלה אישית של 'ראש הממשלה בפועל' במשך 15 דקות במקום מגוריו (ולעתים עבודתו) של האישיות המאובטחת ביותר במדינה... מניסיון אני יכול לומר לכם שכל שירות מודיעין זר או ארגון טרור, היו משלמים הון עתק על מנת להשיג את כל הפרטים הללו... שיקול הדעת של מי שיזם את הסרט העצוב והעלוב הזה מוטל בספק רב".
 
הסיפא של דיסקין היא המדאיגה מכל. הוא היה שם, בחדר הסגור, שלא להגיד המוסד הסגור הזה. הוא מכנה את הגברת נתניהו "ראש הממשלה בפועל", והוא יודע למה. צבא יח"צניהם מלחכי הפנכה של בני הזוג נתניהו מאשים את דיסקין בשלל שיקולים זרים ("הוא רצה להיות ראש המוסד ולא נתנו לו"!!), שבינם לבין המציאות אין כל קשר.
 
כל אחד מעשרות האנשים שיצאו משם עם סיפורי זוועה מקבל את הטיפול המגיע לו. מני נפתלי, אדם ישר ותם, שזכה לאמונם הגבוה ביותר של בני הזוג (היה המאבטח של הבנים), הפך פתאום למישהו שמנהל נגדם מסע הכפשות מרושע "כדי לסחוט כסף מקופת המדינה". כך היה עם ויויאן פרץ, כך היה עם גיא אליהו, כך כמעט היה עם הנהג ויקטור סרגה (עד שנסגר איתו הסכם פיצוי פרטי נדיב), ועוד רשימה אינסופית של נפגעים, פגועים והלומים שנחלצים בעור שיניהם מהחוויה הטראומתית הזו של שהות במחיצתם של בני הזוג נתניהו.
 
דיסקין מדבר על שיקול דעת. זה אותו שיקול הדעת שהדהיר את נתניהו לפני יותר מ-20 שנה לאולפן טלוויזיה, שם מסר וידוי מדהים בשידור חי על קלטת שבה הוא מונצח בוגד ברעייתו, וכל זה בלי שהיתה קלטת כזו מעולם. זה שיקול דעתו של האיש המופקד על ביטחוננו וחיינו. שיקול דעת שמורה לו למכור את אחרונת המניות שיש לנו בבית הלבן, רק כדי לקבל עוד נאום שבועיים לפני הבחירות. 
הפרסום של אמנון אברמוביץ בחדשות 2 שלשום הוכח כנכון. האמריקאים מודים שאובמה הורה לנציגיו להפסיק להכניס את ישראל לחדר האינטימי ולהפסיק לעדכן אותה בפרטי הפרטים של מה שמתרחש במו"מ מול איראן. זו הפעם הראשונה שאנחנו מורדים בדרגה בצורה משפילה כל כך. אבל את מי זה מעניין? העיקר שהוא ינאם שם.

העובדה שהנאום הזה כבר פגע קשות בתמיכה בעמדת ישראל (הצודקת לגמרי) בקונגרס, שולית. הוא רוצה לנאום, כי הוא רוצה להישאר בבית הזה בבלפור. הבית המתפורר, הדל, העלוב הזה. אם כל כך רע שם, מדוע הם נלחמים ככה כדי להישאר? מדוע הם נאחזים בנואשות כזו בקרנות המזבח?