הימים הם ימי בחירות. אין זמן מתאים יותר לאוורר את הווילונות והשטיחים המרופטים בבית ראש הממשלה, לנכש את העציצים המיובשים, לשמן את הצירים החורקים, להסיר את האבק מהמנורות הנוטות ליפול.
 
רצה הגורל ומונח היום בפני הציבור דוח מבקר המדינה על הוצאות מעונות ראש הממשלה. עולה ממנו, לכאורה, כי מקורב לבנימין נתניהו, חבר מרכז ליכוד, ביצע עבודות חשמל במעונו הפרטי, זאת בניגוד להנחיות ועדת השלושה, המוסמכת לאשר הוצאות מעין אלו.
 
על פניו, דוח מבקר המדינה מאיר פנס במקום שלכאורה נראה חשוך. בימים כתיקונם, אפשר היה להמתין ולראות כיצד יתפתחו הדברים. אם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מוצאים לנכון להעביר את הפנס שהדליק מבקר המדינה ולפתוח בחקירה, לפחות לגבי החלק הזה של הדוח.

אך הימים אינם כתיקונם ודרוש בדק בית. גם אם יש לתהות על עיתוי פרסום הדוח, הזמן דוחק ודרושה כעת בדיקת בזק של היועץ המשפטי, לרבות קבלת עמדתו של ראש הממשלה. זאת כדי שהציבור יוכל ללכת ביום הבוחר אל הקלפיות בלי שעננה פלילית מרחפת מעל פתקי ההצבעה וביניהם.
 
למימון הוצאות ראש הממשלה במעון הרשמי, ובזה הפרטי, יש עניין ציבורי, וטוב שכך. כאשר ישנו חשש כי עבודות החשמל בוצעו לכאורה בצורה לא תקינה, הנושא צריך להיות גם עניינה של מערכת אכיפת החוק. אין בעובדה שמדובר בתקופת בחירות כדי למנוע ממנה לעשות את עבודתה. אולי כעת זאת אף חובתה.
 
ומעל הכל, זהו הרגע הנכון לאפשר לראש הממשלה להפריך את החשדות, בלי התלהמות מצד מתחריו הפוליטיים. לאפשר לו להדליק את האור בבית, תרתי משמע. כך שבפעם הבאה שיבקר אותו מושיק גלאמין, יוכל הציבור להתרשם כי המנורות בבית תקינות לחלוטין, בלי שדבק בהן גרגר אבק, כיאה למנורות בבית ראש הממשלה.