את פאנל הבחירות הזה בתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים, הבית היהודי לא ישכח במהרה.  



כ-50 תלמידי שכבת י"ב בבית הספר מצאו דרך יצירתית למחות נגד מה שהם רואים כ"מסרים הומופוביים" מצד חברי הסיעה.



בפאנל הבחירות השתתפה חברת הכנסת שולי מועלם, מהבית היהודי, כמו גם חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ וחבר הכנסת מיקי רוזנטל מ"המחנה הציוני". כשהסתיים נאומה של חברת הכנסת מועלם , נעמדו תלמידי שכבת י"ב בבית הספר כשהם מניפים את דגל הגאווה ולובשים חולצות עליהן כתוב "בנט התנשא לי?" ו"שולי מועלם, התנשאי לי?". הנערים בשכבה לבשו את החולצה לבנט, בעוד שהנערות לבשו את החולצה שעליה היה כתוב "שולי, התנשאי לי?" לקול מחיאות כפיים מצד תלמידים רבים שנכחו באולם.



מתכנן ההתארגנות, מאור שמאי, תלמיד כיתה י"ב סיפר ל"מעריב אונליין": "הכל התחיל כשאני וכמה חברים החלטנו שאנחנו לא יוכלים לעבור בשתיקה על האמירות שנשמעו בבית היהודי. הגענו למסקנה שיש לנו אחלה הזדמנות למחאה והיה לנו רעיון טוב. הושפענו ממחאות קודמות של תלמידים בפאנלים מול נפתלי בנט".



על ההתארגנות למחאה  סיפר שמאי: "ביום שני הייתה לי שעה פנויה מלימודים במהלך היום והסתובבתי בין חברי לשכבה ושאלתי מי יהיה מוכן להשתתף במחאה. להפתעתי ההיענות הייתה עצומה. תלמידים דתיים, חילונים, מימין ומהשמאל הודיעו שישתתפו, חמישים תלמידים מתוך שכבה של מאה, והסיכמו לרכוש חולצה כחלק מהמחאה. החלטנו על חולצה בצבע וורוד לבנים ובצבע כחול לבנות". 



"היום לקראת הפנאל לבשנו את החולצות וכיסינו אותן בעליונית. חברת הכנסת מועלם השתתפה בפנאל ודיברה על בעלה שנפל בקרב. חיכינו עד שחשבנו כי סיימה את נאומה, הורדנו את העליוניות ונעמדנו במחאה. לצערי מועלם לא סיימה את נאומה ונפגעה. כמובן שכשעליתי לשאול אותה שאלה התנצלתי בפניה והסברתי שלא הייתה לנו כל כוונה להפריע לה בנאום או לזלזל בזכר בעלה".




"אנחנו שכבה שמתנגדת להומופוביה ורצינו לתכנן מחאה שקטה ומכבדת". צילום: עומר שכטר, מרצ.



"אני מאוד שמח על ההחלטה למחות ועל כך שהוצאנו אותה לפועל. המחאה הייתה שקטה ומכובדת ללא שום כוונה 'לפוצץ' את הנאום.  אנחנו שכבה  שמתנגדת להומופוביה ואנו מאמינים שלכל אדם יש את הזכות להתחתן, לאמץ ילדים ולחיות לפי נטיותיו" הוסיף שמאי. 

המחאה נגד אמירות הומופוביות לכאורה המגיעות מהבית היהודי נמשכת לאורך כל מערכת הבחירות הנוכחית.  מספר 9 ברשימת המפלגה לכנסת, בצלאל סמוטריץ', היה ממארגני "מצעד הבהמות" נגד קיום מצעד הגאווה בבירה ובסרטון שהופץ ברשת נראים חברים אחרים במפלגה כשהם מביעים את התנגדותם לנישואים חד מיניים.



בשבוע שעבר פעולת מחאה דומה התרחשה בתיכון בליך ברמת גן, כשתלמיד בית הספר בשם יובל פיירברג, נעמד מול השר נפתלי בנט עם חולצה עליה כתוב: "בן לשתי אמהות ולא מתנצל".