שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, פנה היום (שבת) למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, לנשיא העצרת הכללית ולמשלחות בארגון, ודרש מהם לגנות את תחרות קריקטורות בינלאומית שתתקיים באיראן, בנושא הכחשת שואה.

מארגני התחרות שתתקיים באפריל אמרו כי  "מדובר בתגובה לטבח ב'שארלי הבדו', בעקבות פרסום הקריקטורות על הנביא מוחמד". המנצחים בתחרות צפויים לזכות בפרסים, והיצירה הנבחרת תוצג במוזיאון האמנות הפלסטיני בטהרן. בשנת 2006, התקיימה תחרות דומה באיראן שהציגה את השואה באופן סאטירי. פרושאור אמר בתגובה לטענות אלו כי "קבלת הקריקטורות הללו במסגרת 'חופש הביטוי', כמוהן כקבלת פצצה גרעינית במסגרת חופש היצירה".
 
בפנייתו, פרושאור הזכיר את הדברים שהמזכ"ל עצמו נשא לאחרונה בעצרת שהוקדשה לאנטישמיות, בה אמר באן כי "הרצח השיטתי של מיליוני יהודים באירופה בשואה, הציג את האנטישמיות בצורתה המפלצתית ביותר. אם ארגון האומות המאוחדות רוצה להיות נאמן לעקרונות היסוד שלו ולערכים בהם הוא מאמין, חובתו להתבטא בקול רם וברור נגד האנטישמיות", ופרושאור אמר לו כי "עליך להיות נאמן לדברים שנשאת אך לפני חודש ימים".
 
שגריר ישראל באו"ם הסביר מדוע יש לגנות באופן חריף את התחרות באיראן: "היא מעניקה לגיטימציה להכחשת שואה ומעודדת מכחישי שואה בכל העולם להמשיך בהסתה. היא מגחיכה את אחד האירועים החשוכים בהיסטוריה האנושית, ומזלזלת במותם של מיליוני יהודים שנרצחו. זוועות השואה עדיין טריות בזכרון הקולקטיבי. תערוכת הקריקטורות הזו עומדת בניגוד להחלטה המהותית שהעולם קבל - להנציח את השואה ולהפיק ממנה לקחים". 

לאחר מכן התקבלה הודעה מארגון אונסק"ו (החינוך, התרבות והמדע של האו"ם) כי הוא גינה את תחרות הקריקטורות האיראנית בנושא הכחשת השואה.

שגריר ישראל לארגון, כרמל שאמה הכהן פנה למנכ"לית אונסק"ו וזו שלחה מכתב גינוי לשגריר האיראני ברוח הדברים. "מעבר למאבק על זכר השואה, רגשות הניצולים וכבוד הקורבנות, לא יזיק בכלל בימים גורליים אלו בהם מדינת ישראל נאבקת על תודעת העולם לסכנת הגרעין האירני להמחיש לעולם מאיזו נקודת מבט היסטורית לאומית אנו רואים את הסכנה ולא פחות חשוב עם מי יש לנו עסק", אמר שאמה-הכהן בהודעתו על הגינוי.