שלוש שנים עברו מאז אותו רגע מכונן, שבו סשה ברון כהן, מחו¬פש לדמות הדיקטטור המפורסמת שלו, ניגש לראיין סיקרסט על השטיח האדום של האוסקר ושפך עליו את ״האפר של קים ג׳ונג איל״ (שמאוחר יותר התגלה כאבקת אינסטנט להכנת פנקייק). שלוש שנים שהן לא מעט שטיחים אדומים של טקסים אחרים, ובכל זאת סיקרסט, מנחה הטלוויזיה המשופשף, עדיין מכתיר את זה כרגע הטוב ביותר שלו על השטיח האדום, אי פעם.

״אבל אתם יודעים מה מצחיק?״, אומרת הפרטנרית התמידית שלו לאירועי הבידור הגדולים, ג׳וליאנה רנסיק, שבעצמה עדיין לא ממש התגברה על התקרית ההיא. ״כל כך הרבה דברים חלפו בראשי באותו הרגע, ואני יודעת שרוב האנשים ראו את זה קורה וחשבו לעצמם ׳או מיי גוד, זה נורא!', אבל אני חשבתי על שני דברים. הראשון, שראיין עומד להפגין את ההתאוששות הכי מהירה בהיסטוריה, והשני שזו תהיה הכותרת הכי גדולה מהטקס הזה״.
 
רנסיק צדקה. הרגע שבו סשה ברון כהן טינף את הטוקסידו של סיקרסט בהחלט הפך לרגע הזכור והמדובר ביותר מטקס האוסקר של 2012, אפילו יותר מהסרטים והשחקנים שקטפו את הפרס באותה השנה, אבל לא רק בגלל האקט  עצמו, אלא גם בגלל הנפשות הפועלות. סיקרסט ורנסיק הם סמלים הוליוודיים לא פחות מהפסלון עצמו, ויהיו שם על השטיח האדום גם ביום ראשון הקרוב (שעה 24:30, ערוץ !E).

בעשור האחרון אי אפשר לדמיין את השטיחים האדומים של עונת הפרסים בהוליווד - כל הדרך מטקס פרסי האמי ועד האוסקר, שחותם את הקרנבל המייגע של פרסים ושטיחים - בלי ההשגחה הצמודה של סיקרסט. רנסיק הגיעה לערוץ !E ב-2005 ושנה אחר כך צוותה לסיקרסט, שגם הפיק את שידורי השטיח האדום החל מאותה השנה. לצד הנחיה משותפת של חדשות הערוץ, הם החלו להנחות את השידורים החיים מהשטיחים האדומים, והכימיה בין השניים, שמושתתת על סרקזם ועל עקי¬צות הדדיות, רק הלכה והתגברה עם השנים.
 

בזכות הכרטיסיות


צמד המגישים של ערוץ !E כבר לא ניצבים זה לצד זה, אלא ממוקמים בנקודות שונות על השטיח ומתקשרים באמצעות אוזניות לאורך השידור החי, אבל הם עדיין נחשבים לזוג המנחים המשמעותי של האירוע המקדים לטקס עצמו. הם אלה שפוגשים את הכוכבים בזמן אמת על השטיח, מתחקרים אותם בנוגע ללבוש ולתחושות, ומנהלים איתם סמול טוק ידידותי וספונטני למראה, שאפשר רק לקנא בו. אבל ההכנות למעמד מתחילות הרבה לפני כן.

״הקטע המצחיק הוא שאנחנו מתכוננים לנהל 120 שיחות שונות לפני האוסקר״, אומר סיקרסט. ״כי אנחנו פשוט לא יודעים עם מי נדבר בסופו של דבר. בפועל תמיד יוצא שאנחנו מדברים רק עם 40 אנשים״.
 
איך אתם מתכוננים ליום הזה?
סיקרסט: ״יש לי הרבה דרכים להתכונן. אני מכין לי כרטיסיות ומשנן אותן. אני משתדל תמיד לזכור לפחות שלושה דברים על כל מי שאמור להיות על השטיח האדום״.
רנסיק: ״באמת?״
סיקרסט: ״כן. את לא?״ 
רנסיק: ״כרטיסיות?!״



ג'וליאנה מראיינת את ריטה אורה על השטיח האדום. "הדרך שבה אני מתכוננת היא שאני לא מתכוננת"



סיקרסט: ״כרטיסיות. אני לא מצליח לזכור את הכל, אבל לילה לפני כן אני יושב ולומד אותן, כמו לפני מבחן במתמטיקה. את לא עושה את זה? טוב, שאלה רטורית. מה הפאדיחה הכי גדולה שלי? אני חושב שבאחד הטקסים האחרונים יצא לי להגיד: ׳ערב טוב, ברוכים הבאים ל״אמריקן איידול״' בטעות״.
רנסיק: ״אני, לעומתו, מתכוננת על ידי זה שאני מודדת הרבה מאוד שמלות״.
סיקרסט: ״את לא מתכוננת?״

רנסיק: ״אתה יודע מה? לא. הדרך שבה אני מתכוננת היא שאני לא מתכוננת. לי ולראיין יש גישות מאוד שונות לגבי ראיונות, ואני חוש¬בת שזה מה שהופך אותנו למעניינים. דווקא משום שאני לא מתכוננת, אני יכולה להיות נוכחת ברגע עצמו ולהפיק ממנו את מה שיש. אז אם את הלנה בונהם קרטר, ואת ניגשת אלי, ויש לך נעליים בשני צבעים שונים, אבל אני עסוקה מדי בניסיון להיזכר מה שיננתי מהכרטיסיות בלילה שלפני, אני לא אראה את הנעליים, והרגע הזה יחמוק ממני. אז אני אוהבת פשוט להיות נוכחת ברגע ולזרום עם מה שקורה כאן ועכשיו״.
סיקרסט: ״ין ויאנג״.
 
יש מישהו שאתם מנסים להתחמק ממנו על השטיח?
סיקרסט: ״אנחנו לא מנסים להתחמק, פשוט יוצא שאנחנו מראיינים רק שליש מהאנשים שתכננו לראיין. אני חושב שאנחנו שמחים שהם שם, ושהם חוגגים לילה נהדר ומועמדויות ותקוות לזכות. זה מגניב. אז לא, אנחנו לא מתחמקים בכוונה מאף אחד״.
 
רנסיק: ״אנחנו באמת לא. אנחנו פשוט רוצים להשיג את הכוכבים הכי גדולים של הרגע״.
 
סיקרסט: ״למען האמת, אנחנו רוצים שכולם ידברו איתנו למשך שלוש דקות בערך וילכו, כי אחר כך נגמרות לי השאלות. ׳מי עיצב את הבגד שלך?', ׳עשית יופי של עבודה', ׳ברכות, את חושבת שתזכי?', וזהו. זה כל מה שיש לי. האתגר הכי גדול שלי הוא לשאול על השמלה. בשביל ג'וליאנה זה מובן מאליו, אבל אצלי תמיד צועקים באוזן ׳השמלה! השמלה!', שזה כמובן מאוד חשוב. אני לא מכיר את המעצבים, ואני לא ממש טוב בשיחת השמלה הזאת, כמו ג'וליאנה. אז אני חייב לזכור לשאול״.
 
באילו עוד אתגרים אתם נתקלים על השטיח?
רנסיק: ״החלק הכי מאתגר מבחינתי קורה כשאני מראיינת מישהו והשיחה לא מרגשת כמו שציפיתי שהיא תהיה״.
סיקרסט: ״מה שקורה לא מעט״.
 
רנסיק: ״לא, זה לא, אבל אני רוצה שייצא משהו טוב מכל ראיון, ואף פעם אי אפשר לחזות מה יקרה ומה מתוך הראיונות שלנו יגיע לכותרות. בשנה שעברה ראיינתי את ג'ניפר לורנס, אמרתי לה ׳את נראית מהממת בשמלת דיור שלך', והיא פתאום הסתכלה אל המצלמה, בשידור חי, ואמרה: ׳או מיי גוד. יש לי כתם בית שחי בוואגינה'. תוך עשר דקות זה הפך לנושא הכי טרנדי בעולם ברשתות החב¬רתיות. אז לפעמים זה החלק הכי מאתגר מבחינתי - איך להשיג את הכותרות האלה מהשטיח האדום. איכשהו אנחנו תמיד מצליחים ליצור את הרגעים הכי מדוברים, ואני חושבת שחלק משמעותי מזה קשור לכך שהכוכבים האלה כבר מכירים אותנו. הם יודעים שכשהם רואים את ראיין וג'וליאנה, יהיה להם כיף ואנחנו לא נעשה איתם ראיון רציני״.

סיקרסט: ״הם גם שותים לפני שהם מגיעים לשטיח האדום, אז זה הופך את הראיונות האלו לקצת יותר קלים עבורנו. במיוחד בטקס גלובוס הזהב״.
רנסיק: ״קצת שמפניה מעולם לא הזיקה לאף אחד״.
 

חייבים לחתוך


אחרי קרוב לעשור של סיקור שטיחים אדומים ושיחות צפופות עם הכוכבים הכי גדולים על הפלנטה, נראה שרנסיק וסיקרסט זנחו את הרשמיות והם מוכנים לדבר בפתיחות רבה על הקשיים ועל הרגעים המביכים. אין ספק שמדובר באחד השידורים החיים המורכבים בטלוויזיה האמריקאית, עם תנועה בלתי פוסקת של מגה סטארים ומיליוני צופים ברחבי העולם. אחד האתגרים, מסתבר, הוא לסיים ראיון עם כוכב אחד, כדי להספיק לתפוס ראיון עם כוכב אחר.

״אני רגיל לזה מנקודת מבט אחרת״, אומר סיקרסט, ״כשאנשים מתעלמים ממני בשנייה שמגיע כוכב גדול יותר לשטיח, אז אני קצת מכיר את ההרגשה. כן, צריך לדעת איך לנהל את הסיטואציה הזאת, כי לפעמים נוצר אצלנו פקק של כוכבים שממתינים להת¬ראיין, וזה מאתגר כי צריך לעשות את זה באלגנטיות. ג'וליאנה היא המאסטרית של זה״.

רנסיק: ״לא, אני לא. למשל השנה בטקס People's Choice Awards, ראיינתי את אלן דג'נרס ופורשיה דה רוסי. בעיני הן היו הכוכבות הכי מעניינות על השטיח, ומבחינתי אפשר היה להמשיך את הראיון הזה, אבל צועקים לי באוזנייה ׳סיימי את זה!'״.
סיקרסט: ״בריטני ספירס מאחוריהן״.
 
רנסיק: ״אני ממש חושבת שהן שמעו את הצעקות באוזנייה שלי, כי התחלתי להגיע ל'או-קיי, תודה בנות, שהצטרפתן אלי', ואלן אומרת לי: ׳אומרים לך לסיים איתנו עכשיו? למה את מסיימת איתי?', ואני אומרת לה ׳בגלל שאת כל כך עסוקה ואת צריכה להיכנס פנימה, אני לא רוצה לתפוס אותך כל הלילה'. אז היא פשוט אמרה ׳בסדר', הלכה והחזרתי את השידור. זה לא היה אפילו ביג דיל״.
 
סיקרסט: ״טוב, זו הייתה קצת חוצפה מצידך״.
רנסיק: ״שתוק. לא. חייבים להבין שלא רק את מחליטה מה קורה שם בזמן אמת, זו תוכנית ענקית, והמפיקים שלנו יודעים מה הם עושים, אז כשהם צועקים לי שאני צריכה לסיים, אני חייבת להניח שראיין כנראה נמצא עם ג'ורג' קלוני או מישהו שצריך לראיין ממש עכשיו, אז אני לא מתווכחת״.

סיקרסט על השטיח האדום עם טיילור סוויפט. "אני תמיד חושב: 'אלוהים, אני צריך לעמוד על קופסה. אני כל כך נמוך לעומת האנשים האלה"
 
יש דברים שמתרחשים מאחורי הקלעים, שאנחנו לא רואים בבית?
סיקרסט: ״העניין עם התוכנית הזאת הוא שאתם בבית רואים הרבה, גם את הפאדיחות. לפעמים אני פשוט עומד שם בשידור חי, מנסה להיזכר איך קוראים לאדם שאני מראיין״.
רנסיק: ״זה תמיד כיף, ראיין״.
 
סיקרסט: ״מישהו יעלה לפלטפורמה שלי ואני חושב לעצמי ׳רגע, לא קראתי כלום על הבנאדם הזה'. אז אני פשוט מתחיל להגיד ׳מזל טוב על העבודה שעשית השנה, אתה נראה מדהים, ואיזו עבודה מדהימה עשית'. ואז מה? אני אשאל ׳איך קוראים לך?'. דברים כאלה קורים לי כל הזמן. זה היופי של התוכנית. אני מקווה שזה לא יקרה לי ביום ראשון״.
 
רנסיק: ״כמה מצלמות יש לנו בדרך כלל?״
סיקרסט: ״18״.
רנסיק: ״18 מצלמות. אז אין הרבה דברים שנשארים מחוץ לפריים. מהרגע שהכוכבים יוצאים מהמכונית שלהם, מתקנים את האיפור, מושכות את החזייה למעלה, מה שזה לא יהיה, הכל מתועד״.

סיקרסט: ״זה החלק הכי טוב״.
רנסיק: ״לגמרי. לפעמים ראיין יראיין מישהו ואני אראה פתאום את ניקול קידמן מדברת עם מישהו, בזמן שמסדרים לה את העגילים או את גב השמלה. זה קרה בעבר. ואני אגיד לצלמים שלנו לצלם את זה וזה ישודר. אנחנו כל הזמן בודקים מה קורה מסביבנו. אלה בדרך כלל דברים שאף אחד אחר לא משדר. אין לנו רחמים״.
 
מי הכוכבים ששולפים את התשובות הכי שנונות על השטיח?
סיקרסט: ״ג'ורג' קלוני, הוא שולף אותן ממש מהר״.
רנסיק: ״סטיב קארל״.
סיקרסט: ״סטיב קארל מאוד מצחיק״.
רנסיק: ״וקלוני שולף מאוד מהר״.
סיקרסט: ״גם קווין ספייסי״.
רנסיק: ״סנדרה בולוק מדהימה״.
סיקרסט: ״היא תמיד מגיעה באיחור״.
רנסיק: ״נכון. גם מליסה מקארתי מצחיקה מאור. אבל לפעמים אלה לא הקומיקאים, אלא השחקנים הדרמטיים ששולפים את התשובות הכי מצחיקות על השטיח״.
 
סיקרסט: ״המרואיינים הכי טובים הם אלה שקרה להם משהו שנייה לפני שהם הגיעו לשטיח, והם עדיין מזיעים ולחוצים, אז הם פולטים דברים כמו ׳הילדים שלי עדיין לא אכלו׳ ודברים כאלה, ואז מתפתחת שיחה על הילדים שלהם״.
 
ראיון אסון

מתוקף היותם שניים מהמגישים הוותיקים ביותר על השטיח האדום, ובהתחשב בכך שחברת ההפקות של סיקרסט מעורבת במשדר, רנסיק וסיקרסט מעורים עד מעל לראש במתרחש, ובין היתר גם בתוספות המשעשעות שעזרו למתג את השידור החי מהשטיח האדום של ערוץ !E כאחד מהשידורים המובילים בארצות הברית. למשל, Mani Cam (מצלמת המניקור - ח״ג), שאליה כוכבות מקרבות את ידיהן, וגם מצלמת הקלאץ׳ שמאפשרת מבט של 360 מעלות על תיקי הערב של הכוכבות.

״אני לא מעורה בכלל, עד השנייה האחרונה״, צוחק ראיין. ״סתם, אנחנו מאוד מעורים. אנחנו עובדים על השידור הזה במשך כל השנה וזאת עונה מאוד עמוסה בשבילנו. האם אנחנו חושבים על זה כשאנחנו על השטיח עצמו? ברור. אתה לא רוצה לפשל. אם אני אהיה כן לגמרי, יש לך זרם של אדרנלין כשאתה משדר בשידור חי למאה ארצות, אבל היופי הוא שזה בשידור חי והכל יכול לקרות, לא משנה כמה תנסה להיערך״.
 
רנסיק: ״אני גם חייבת להיות כנה ולהודות שלמרות האדרנלין של השידור החי, אם במהלך ההפסקה יסתבר לי שיש איזו תקלה טכנית או שמשהו לא עובד כמו שצריך, זה יטריד אותי ויעצבן אותי. אם פתאום אני לא אשמע את ראיין באוזנייה, אני אגיד לחבר'ה בקונטרול ׳חבר'ה, אני לא שומעת את ראיין. טפלו בזה׳״.
 
סיקרסט: ״היא מדברת בטון אחר, אבל כן, אלה פחות או יותר המילים שלה(צוחק)״.

אתם יכולים להרגיש אם השידור עובר בסדר או לא?
סיקרסט: ״אי אפשר לדעת עד שלא צופים בהקלטה אחר כך. כשזה קורה בזמן אמת, זה כאוטי ואתה כולך שם. אין לך מושג עד כמה זה גרוע או טוב. אני אחזור הביתה מהשידור ואצפה בו כבר באותו לילה, כי אני תמיד מרגיש שפישלתי ודפקתי הכל. אני אפילו לא יוצא אחרי השידור, רק הולך הביתה לצפות״.
 
רנסיק: ״גם אני, אבל אני גם מאוד מודאגת בנוגע לזה לאורך כל השידור. בגלל זה אני הולכת לישיבות המקדימות לשידור, שראיין לא תמיד מגיע אליהן. הייתה ישיבה כזו לפני טקס גלובוס הזהב״.
סיקרסט: ״והלכת?״
רנסיק: ״כן, הלכתי וניהלתי שם את השיחה שנשמעת הכי מטופשת בעולם. זה הלך ככה: הם אמרו לי ׳ג׳וליאנה, Mani Cam תהיה אצלך׳, ואני אמרתי ׳אני צריכה שתהיה לי גם מצלמת הקלאץ׳. הם ענו ׳לא, אנחנו לא צריכים את מצלמת הקלאץ׳. מצלמת הקלאץ׳ היא הכי טובה, כי לא מזמן שרה סילברמן הראתה את התיק שלה למצלמה הזאת, וזה הגיע לכותרות״.
סיקרסט: ״מה היה בפנים?״
רנסיק: ״בקבוק שמן קטן או משהו כזה, וזה היה כזה רגע נהדר. בקיצור, התעקשתי על מצלמת הקלאץ׳, ובסוף התפשרנו שלא תהיה לי מצלמת קלאץ׳ בגלובוס הזהב, אבל תהיה לי אותה בגראמי. כי בגראמי, בחייכם, כולם מוזיקאים, אלוהים יודע מה יש להם בתיק. בקיצור, בתשובה לשאלה שלך - כן, אנחנו מעורבים בהרבה יותר מהראיונות עצמם״.
 
אתם מרגישים לפעמים שפישלתם? מתחרטים על רגעים מסוימים?
סיקרסט: ״תמיד. מאה אחוז מהזמן, במקרה שלי. אני הרבה פעמים אצפה בהקלטה ואחשוב ששאלתי משהו, המרואיין ענה משהו ולא שמעתי אותו, כי תמיד יש מישהו שצועק לי באוזנייה. אני גם תמיד חושב: 'אלוהים, אני צריך לעמוד על קופסה. אני כל כך נמוך לעומת האנשים האלה, אני פשוט מישיר מבט לכתף שלהם. יש כל מיני דברים שאני חושב שהשתבשו. אני מאוד ביקורתי״.
 
רנסיק: ״כן, לפעמים אנחנו לוקחים את זה אישי מדי״.
סיקרסט: ״לה יש הרבה רגעים מביכים״.

רנסיק: ״נכון. יש לי כמה. היה למשל ראיון אחד שעשיתי על השטיח האדום עם אדם לוין״.
סיקרסט: ״הוא עדיין עצבני עליה״.
רנסיק: ״נכון, הוא עדיין כועס. שאלתי שאלה אחת יותר מדי על החיים הרומנטיים. ניסיתי לברר אם הוא יוצא עם מישהי או משהו כזה״.
סיקרסט: ״והוא נשוי״.

רנסיק: ״זה היה לפני שהוא התחתן, לפני כמה שנים. אפשר היה לראות שהוא מתעצבן בטירוף. אנשים צייצו על זה, שהראיון הזה הוא אסון. מה שמצחיק הוא שאחרי כמה חודשים עליתי על מטוס למקסיקו וגם אדם לוין היה שם והשלמנו. הוא בחור מגניב״.
 
אתם מרגישים מטופשים לפעמים, בגלל סוג השאלות שאתם צריכים לשאול?
רנסיק: ״ממש לא. זה בדיוק העניין. אנשים לא רוצים שנדבר איתם על הנושאים הכבדים. הם רוצים שנשאל שאלות קלילות וכיפיות. אנחנו עושים קבוצות מבחן ונחשו מה? גם הקהל בבית לא רוצה שנדבר על דברים רציניים יותר. הם רוצים שנשאל על השמלות, על סודות היופי. זה מצחיק, לפעמים אני אכנס לטוויטר ואראה שאנשים מצייצים ׳ג׳וליאנה אובססיבית לגבי בגדים ואיפור'. אז לא, אני פשוט שואלת שאלות״.
סיקרסט: ״כולנו״.
 
רנסיק: ״נכון, אבל אני שואלת שאלות שצופים מכל רחבי העולם אמרו שהם רוצים לשמוע״.
סיקרסט: ״זה התוכן שלנו פה, זה מה שהיא מנסה להגיד״.
רנסיק: ״לא בדיוק, אבל זה מה שהופך את !E לנהדר״.
סיקרסט: ״אני מסכים. אני, אגב, הדובר העולמי של חוסר תוכן״.

רנסיק: ״ממש. שתבינו שאני זו שתצעק על הצוות באמצע השידור להגיד לראיין לשאול איזו כוכבת על שגרת האימונים שלה או מה סוד הטיפוח שלה, כי אני כזו. אני יכולה לראיין את אנג'לינה ג'ולי, האישה הכי מהממת בעולם, ואני אשאל אותה לגבי העור שלה. אני יודעת, זה מטופש״.
סיקרסט: ״לא מטופש, פשוט קשה לשאול״.
 
רנסיק: "אנשים מתים על זה. הם רוצים לדעת באיזה קרם היא משתמשת ועל האימונים שהיא עושה, אם זה פילאטיס או יוגה".
סיקרסט: "כך או כך, זה קרם דה לה קרם".

שידור חי מהשטיח האדום של טקס האוסקר, ראשון 22.2, בשעה 00:30 בערוץ E! (הלילה שבין ראשון לשני)