השבוע קיבלתי שקית פירות יער מחברה, שאמרה לי: ״אני לא יודעת מה לעשות איתה, ואני גם לא אוהבת פירות יער, זה כל כך מלכלך!" מיד ניסיתי לשכנע ולספר בשבחם של פירות היער. הסברתי שאלו מסוג הפירות שאפשר להכין מהם מאכלים, עוגות, ריבות ורטבים מדהימים; שהם יכולים לשדרג ולייפות כל מנה; שיש להם צבע נפלא; שהם אנטי-אייג׳ינג - מאטים את תהליך הזדקנות העור; ושהם חיוניים למחלות לב ולעוד מחלות שונות. למראה פניה הספקניות של חברתי, החלטתי להפסיק את ההרצאה המלומדת שלי. לקחתי את השקית, ביקשתי מחברתי לשבת לצדי במטבח, ואמרתי נחרצות: ״אני אלמד אותך מה אפשר להכין מהשקית הזו בקלי קלות״.

תוך מספר דקות הכנתי בצק בחוש, פשוט כזה, שאינו דורש מוצרים מיוחדים אלא כאלה המצויים במזווה הביתי. לתוך עיסת הבצק רוקנתי את שקית פירות היער, וקיפלתי אותם היטב אל תוך עיסת הבצק. פירות היער נטמעו היטב בעיסה, ויצרו טקסטורה מרהיבה כשהפכו את הבצק המשעמם למפתיע ומעניין.

לפורטל הקולינרי של פסקל 
חיפשתי עטרות נייר במזווה, דחסתי אותן לתבנית שקעים. ריססתי קלות וקימחתי, ומיד מילאתי אותן בעיסת הבצק. הכנסתי לתנור שחומם מראש, ותוך מספר דקות התחיל להתפזר ניחוח נפלא במטבח ובבית. הצצנו שתינו מבעד לדלת התנור, ומראה תפוח של כיפות בצק שחומות בצבצו לפנינו. התקבלו עוגות אישיות רכות הנשמרות עסיסיות ורטובות - אם מקפידים על מרקם נכון, כדי שלא יתקבלו עוגות דחוסות.

מאפינס פירות יער
החומרים ל־12 מאפינס בינוניים או 24 קטנים:
3 כוסות קמח מנופה 
1 כוס סוכר 
1 שקית אבקת אפייה 
2 ביצים 
2/3 כוס שמן
1 כפית תמצית וניל
2/3 כוס מים או מיץ תפוזים
1 שקית פירות יער קפואים
לעיטור:
1/2 כוס אבקת סוכר
אופן ההכנה:
1. בקערה רחבה מערבבים את הקמח, הסוכר ואבקת האפייה.
2. בקערה נפרדת טורפים את הביצים, השמן, תמצית הווניל והמים או מיץ התפוזים עד שמתקבלת בלילה אחידה. שופכים את תערובת הנוזלים לקערת הקמח בהדרגה ותוך כדי בחישה, ומוסיפים את שקית פירות היער. מערבבים עד לקבלת עיסת בצק אחידה וחלקה.
3. מרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר, מרססים קלות בשמן ומקמחים במעט מאוד קמח. מעבירים את עיסת הבצק לשקית זילוף, ומזלפים את הבצק לתוך עטרות הנייר. אפשרות נוספת היא לצקת בעזרת שתי כפות מעיסת הבצק לתוך עטרות הנייר. אופים בתנור שחומם מראש בחום של 190-180 מעלות במשך כ-25-20 דקות. מוציאים ומצננים על רשת ברזל. בוזקים מעל אבקת סוכר.
טיפסקל
אפשר לא לערבב את הפירות בעיסת הבצק, אלא להניח בעטרות הנייר כף בצק בכל שקע, מעל לפזר מעט פירות יער ולכסות בכף נוספת של בצק.
אפשר לגוון ולהעשיר את עיסת הבצק ב-1/2 כוס אגוזי פקאן קצוצים גס.