חודשיים אחרי ששלח מכתב אישי אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בבקשה להתיר לו למנות את המפכ"ל הבא וכן את נציב השב"ס הבא בשל החיוניות במינויים אלו לפני הבחירות, ובעקבות דחיית הבקשה על ידי היועמ"ש, חושפת התנועה למשילות ודמוקרטיה את המכתבים של השניים במסגרת עתירה שהגישה לבג"צ בנושא ובה היא תוקפת את היועמ"ש לממשלה: "וינשטיין פוגע בדמוקרטיה וחורג מסמכויותיו".

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יסיים את כהונתו בעוד כחודשיים בלבד, אולם היועמ"ש לממשלה החליט שלא לאשר לשר לביטחון פנים המסיים את כהונתו סמוך לבחירתו למנות את המפכ"ל ואת נציב שב"ס הבאים ולהשאיר את המשימה בידיו של השר הבא. בין היתר ציין היועמ"ש כי לא יהיה זה נכון להכתיב עובדות לממשלה הבאה בקביעת המפכ"ל.
במכתבו אל היועמ"ש תקף השר לביטחון פנים את החלטתו של היועמ"ש להקפיא את מינוי המפכ"ל הבא עד לאחר הבחירות. "הנחייתך פוגעת קשות במשטרה, במדינת ישראל ובאזרחיה" כותב השר אהרונוביץ ומוסיף. "הנני מכיר את המשטרה מקרוב עשרות בשנים, ומדע להתנהלות הארגון מאז היותי קצין משטרה ועד לכהונתי כסמפכ"ל, שעבר שני סבבים של מינוי מפכ"לים. קציני המשטרה הבכירים עוסקים כ-9 חודשים לפני מינוי המפכ"ל הבא בשאלת השיבוצים והמינויים הצפויים". 

אהרונוביץ' כותב לגבי העיכוב במינוי מפכ"ל כי "הדבר מסיט חלק ניכר מתשומת ליבם (של קציני המשטרה) שאמורה להיות מופנית לענייני אכיפת החוק, מלחמה בפשיעה, מאבק באלימות, ביטחון הציבור, הנפש והרכוש".

אהרונוביץ' לא מרפה ומבהיר: "דחיית ההודעה על מינוי המפכ"ל עד לאוגוסט 2015 ואולי אף למועד מאוחר יותר בגין בחירות, הרכבת קואליציה, מינוי שר לבט"פ ולימוד העניין, יאריך ללא הצדקה את אורך תקופת האי וודאות במשטרה, ויפגע קשות במשטרה ובאופן ישיר גם במדינת ישראל ואזרחיה. כלומר, הארגון יעסוק כשנה באינטריגות של מינויים ושיבוצים. איני מתכוון להאריך את כהונתם של המפכ"ל ונציב השב"ס הנוכחיים, שכן הדבר אינו נכון משיקולים מקצועיים טהורים". עוד הוא מתריע. "אי מינוי מחליפים קבועים כבר עתה, לצורך חפיפה מסודרת של כ-4 חודשים, עלול לפגוע בהעברה מסודרת של התפקיד".

המכתב עצמו נמסר לבג"צ ע"י משרד המשפטים במסגרת עתירה שהגישה התנועה למשילות ודמוקרטיה נגד עמדתו של וינשטיין. בתנועה למשילות אומרים כי דברי השר לבטחון הפנים מחזקים את עמדת התנועה כי היועץ המשפטי לממשלה גוזר שיתוק על מדינת ישראל וכך פוגע באופן ישיר באזרחי ישראל.

עו"ד התנועה שמחה רוטמן אומר כי "האופן שבו נוהג וינשטיין ערב בחירות הוא פגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק. כעת העניין נתון לטיפול שופטי בג"ץ שצריכים לתקן את המצב ולהבהיר ליועמ"ש כי אין לו לחרוג מסמכויותיו".   עוד טוענים בתנועה כי ע"פ תשובת וינשטיין למכתב זה של השר אהרונוביץ' "הוא חורג מהנימוק המשפטי וחולק על טיעונים מקצועיים שמעלה השר ותחום זה אינו מעניינו לפי כל הדעות".
יש לציין כי בסיום מכתבו של אהרונוביץ' הוא מסביר ליועץ המשפטי לממשלה כי הליך המינוי החל עוד חודשים רבים לפני שנודע על קיום בחירות והוא אף החל בתהליך של בירור לגבי מועמדים, בין היתר עם וינשטיין עצמו. אהרונוביץ' כותב לויינשטיין כי אם האיסור שלו יעמוד בעינו הוא מתכוון למנות לממלא מקום את הסמפכ"ל. דוברו של השר לביטחון פנים ציין כי מאחר והיועמ"ש אמר את דברו כל ההתעסקות במכתבו אינה רלוונטית".

אלא שבסביבתו של השר סבורים כי הערכתו להשפעה של אי מינוי מחליף למפכ"ל מסתמנת כעובדת מוכחת. "הארגון עובר טלטלה קשה ומתבצעים בימים אלו מינויים של נציבים בתפקידים משמעותיים מרכזיים והאם זה לא מתפקידו של המפכ"ל הבא למנותם? המפכ"ל הנוכחי היה צריך להשיל את ידו מאותם מינויים שכן המינויים שלו עצמו לא צלחו במיוחד כפי שהוברר בסוף כהונתו".