מפלגת הליכוד השעתה היום (רביעי) את הפעילים המרכזיים שנפגשו אמש עם יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג ויצאו כנגד מנהיגי המפלגה.



הפעילים הם ראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל, אשר נמצא כבר עשרות שנים בשורות המפלגה. שאר הפעילים הם אלי קורנפלד, אלי מלכה ושלומי מדמון. בליכוד ראו בחומרה את עצם קיום הפגישה בין הפעילים ליו"ר, אותה הם רואים כמי שמתמודדת ראש בראש איתם לקראת הבחירות הקרבות.



כזכור, כפי שפורסם לראשונה במעריב אונליין, חברותם של הארבעה הופסקה לאלתר והכעס הגדול בליכוד הביא לכך שהיא נכנסה לתוקף באופן מיידי. הארבעה קיבלו מכתב בו הודיעו להם על ההרחקה הצפויה.



היועץ המשפטי של הליכוד, אבי הלוי אמר למעריב אונליין: "לא ייתכן שבתקופת בחירות חברים בליכוד יעשו מעשים המתפרשים כפגיעה במפלגה ויילכו לפגוש יריב פוליטי המתמודד מול הליכוד בבחירות, דבר שיכול להשפיע על ציבור הבוחרים. שלחנו להם מכתב המודיע למעשה על הרחקתם משורות הליכוד בכפוף לשימוע. לחברי הליכוד יש מחוייבות מינימלית של נאמנות. מי שעושים מעשים שנתפסים במפלגה כפוגעים בנאמנותה ומביעים תמיכה במפלגה אחרת, לא יכולים להישאר חברי ליכוד".



בתגובה לכך אמר אלי מויאל: "אנחנו קבוצה של חברי ליכוד, מאוכזבי ביבי נתניהו. החלטנו ללכת לשמוע את הרצוג. אין שום חוק להשתמש בזכותנו הדמוקרטית וללכת לשמוע מועמד אחר. רק משום שאין לנו עוד אמון בבנימין נתניהו. הם יכולים להוציא אותי מהליכוד, אבל לא את הליכוד ממני. אני נשאר ליכודניק, אבל לא תומך בנתניהו". 



עוד אמר מויאל כי הוא לא מתכוון להיאבק בהחלטה: "הליכוד צריך את הקולות שלי ושל חבריי ולא אני אותם. הם צריכים להתגאות שאני ואנשים כמותי חיים בליכוד. הם עוד יתחננו שאני אחזור אליהם".



מנכ"ל המפלגה, גדי אריאלי כתב במכתב שהוציא כי "הריני מתכבד להודיעך בזאת, בהסתמך על חוקת התנועה, כי בכוונתי להורות על הפסקת חברותך בוועד. אתמול פורסם כי קיימת פגישה פוליטית עם הרצוג ולבני מתוך כוונה לשקול את דרכך הפוליטית. העובדות המתוארות מהוות עילה להפסקת חברותך". בהמשך ציטט המנכ"ל, גדי אריאלי את חוקת הליכוד וקבע שימוע ביום ראשון הקרוב. כמו כן, הוחלט כי במידה ולא יגיע לשימוע, תהיה ההחלטה של מנכ"ל המפלגה.



כזכור, זוהי אינה הפעם הראשונה בה עולה מויאל לכותרות בכל הקשור לאי שביעות רצונו מהדרך בה מתנהלים בליכוד וראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפרט. בעבר פורסם ב"מעריב" על עימות שנערך בין אשתו של מויאל, מוניק, לבין שרה נתניהו, אשר כלל שיחת טלפון בשעות הלילה המאוחרות. השיחה סבבה סביב הביקורת הקשה שהיתה למויאל על רה"מ במהלך צוק איתן.