כל תייר שומר כשרות מכיר את ההתלבטות שמלווה תכנון טיול לחו״ל, ובעיקר עם ילדים: האם לסחוב מזוודות של מזון כשר, לשכור דירה עם מטבחון ולהתחיל לבשל כל יום, או להסתפק בשימורי טונה וירקות ואולי גם בכמה מנות חמות? ויש פתרון נוסף, אולם הוא מיועד לאמידים בלבד: רכישת חבילות נופש כשרות מחברות ששוכרות ומכשירות בתי מלון בחו״ל ומאיישות את מטבחיהם בצוות של שפים ומשגיחי כשרות, שמספקים לאורחיהם ארוחות גורמה חמות ונדיבות.

בשנים האחרונות, בד בבד עם אווירת הכחלוניזם שפשטה במחוזותינו, החל גם מעמד הביניים בציבור הדתי והמסורתי לדרוש את שלו. הוא רואה בעיניים כלות את הפרסומים על חבילות הנופש במחירים הנמוכים להפליא ברחבי אירופה ורוצה גם - גם זול, גם כשר וגם ללא הצורך להתפשר על הנאות החך.
כדי לספק את הדרישות הללו קמו בשנים האחרונות גופים שונים המתמחים בבניית חופשה מלאה לציבור הדתי, תוך מציאת פתרונות של אספקת מזון כשר לרחבי העולם מבלי להיכנס להוצאות לוגיסטיות שמייקרות בהכרח את עלות החבילות.

"במהלך עבודתי בתחום ההייטק נסעתי רבות לחו״ל, וכל נסיעה הייתה ממש עונש", מספר מנכ״ל "נופש כשר" זיו טור. "כשכולם אכלו במסעדות אני ישבתי בחדר במלון והסתפקתי באוכל סגפני של ירקות ומנות חמות. אני חושב שאין סיבה ששומרי כשרות שיוצאים לחופשה בחו״ל יסבלו ויאכלו שימורי טונה כל יום. לכן החלטתי להקים חברה שתיתן פתרונות לשומרי הכשרות במחיר השווה לכל כיס".
טור מספר כי כדי לעמוד באתגר של אספקת מזון כשר במחיר סביר, הוא חובר לספקי מזון כשר ביעדים המבוקשים, ואלו שולחים מזון כשר, מוכן וטרי ישירות לבתי המלון שבהם מתארחים לקוחות החברה. כשמתארחות קבוצות של שומרי כשרות, שולחת החברה שף שמכהן גם כנאמן כשרות, שבמקום להכשיר את כל המלון מכשיר מטבח קטן ומבשל מראש ארוחות בסגנון ביתי, מה שמאפשר להשאיר את העלויות שפויות.
עבור שומרי הכשרות חובבי הסקי בנתה החברה חבילת נופש במחיר שפוי שלא מחייב נטילת משכנתה עבור ארוחה בשרית חמה בסיום יום אימונים מפרך. החברה התקשרה עם מלון הולידיי פלאזה באנדורה, הכשירה את מטבח המלון והציבה שם שף שהוא נאמן כשרות. במסגרת החבילה מקבלים הנופשים ארוחת בוקר מלאה ולאחר החזרה מהסקי ממתינה להם ארוחה בשרית.
ברשת המלונות פלאזה אנדורה התלהבו מהביקוש מצד ישראלים רבים לנופש כשר והם שוקלים להפוך את אחד ממלונותיהם למלון כשר לאורך כל השנה ולא רק בחודשי החורף.
שופינג בשלג
אנדורה היא נסיכות קטנה ששוכנת בהרי הפירנאים המזרחיים, בין ספרד לצרפת. בשנים האחרונות היא פיתחה, בהשקעות עתק, את אתרי הנופש והסקי שלה והביאה אותם לרמה שאינה נופלת מאתרי הסקי המפורסמים באירופה, והמחירים בה עדיין זולים משמעותית.
אתרי הסקי המרכזיים בנסיכות, VallnordP Grand Valira מציעים כ-300 קילומטרים של מסלולי סקי שמתאימים בעיקר למשפחות ומשופעים במתקנים לילדים ולמתלמדים, אך בהחלט לא מקפחים גם את המתקדמים ואת גולשי האקסטרים ומציעים להם מסלולים ארוכים יותר. לצד אתרי הסקי ניתן למצוא גם שלל אטרקציות לכל המשפחה, בהם אופנועי שלג, טר-קים מקצועיים ומזחלות כלבים, כמו בקוטב. חוויה מרגשת שאסור להחמיץ.
באתר האטרקציות העונה לשם Naturalandia נמצאת מגלשת ההרים הארוכה בעולם - כחמישה קילומטרים של גלישה רציפה ומהירה, כמו גם פארק חבלים חדשני, אומגה מאתגרת וכן חוות חיות אלפיניות.
בסוף ימי הסקי המתישים מוצעים לתיירים אתרי ספא מפנקים, כשהידוע שבהם הינו Spa Caldea הגדול והחדיש, והמומלץ ביותר שבבירת הנסיכות, אנדורה לה וולה. חובבי השופינג ישמחו לשמוע שהנסיכות פטורה ממס, מה שהופך את הקניות בה למשתל-מות ביותר. בעיר הבירה למעלה מ-1,500 חנויות ובוטיקים של כל המותגים, מהעממיים ועד היוקרתיים ביותר.