הרשימה הערבית המאוחדת לא בכיס של אף אחד לאחר הבחירות, כולל יושב ראש המחנה הציוני: חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה הערבית המאוחדת, אמרה היום (חמישי) כי הרשימה לא תתמוך בהרצוג: "אנחנו לא נתמוך ולא נמליץ לנשיא על יצחק הרצוג". 



זועבי, בראיון לתוכנית "פרלמנט שישי" המשודרת ברדיו תל אביב FM102 , הבהירה כי הצהרה זו היא במקביל לדרישה להפיל את נתניהו. ""למה אנחנו רוצים להפיל את נתניהו? בגלל שאנחנו רוצים לתת את המסר 'מי שמכריז מלחמה על העם הפלסטיני יוענש'". 

בשבוע שעבר ביטל הרכב מורחב של תשעה שופטים בבית המשפט העליון, בראשות הנשיאה, מרים נאור,  את החלטת מועצת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20, וקבע כי  חברת הכנסת זועבי תוכל להתמודד על מקום בכנסת. כמו כן אושר גם לברוך מרזל, מועמד מפלגת "יחד", לרוץ לבחירות גם כן.  המשנה לנשיאה, אליקים רובינשטיין, סבר כי אין מקום לשנות את החלטת ועדת הבחירות לפסול את מועמדותם של זועבי ומרזל לכנסת. 
 
השופטים קיבלו את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ואת החלטתו של יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג׳ובראן, שקבעו כי ביחס למרזל לא קיימת תשתית ראייתית מספקת על מנת לפסול אותו וכי בדבריה של זועבי אין די כדי לשלול את מועמדותה. הכלל נשאר על כנו: פסילה רק במקרה חריג במיוחד.