19 ימים לפני הבחירות, 8 מראשי המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות, הגיעו לעימות שמשודר הערב (חמישי), בהנחיית המגישה יונית לוי בערוץ 2.



בעימות נטלו חלק יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יו"ר כולנו, משה כחלון, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יו"ר מרצ, זהבה גלאון, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, יו"ר יחד, אלי ישי, ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, נעדרו מן העימות. 



בחלק הראשון של השידור, קיבל כל אחד מהמתמודדים דקה להצהרת פתיחה. הראשון לדבר היה ליברמן, שאמר: "מדינת ישראל חייבת להיות מדינת 67 אמיצה, שחברים מכבדים אותה ואוייבים מפחדים ממנה, הנהגה שיודעת לקבל החלטות ולקבל הכרעות, חיים לחסל את חמאס ולהנהיג עונש מוות למחבלים. אנחנו צריכים לדבר פחות ולעשות יותר, רק ככה נבטיח את עתידנו כמדינה יהודית ומשגשגת בכל העולם".

כחלון, שדיבר אחרי ליברמן, סיפר: "הצטרפתי לליכוד ב-77', בעקבות בגין. הגעתי לכהן כשר, ביצעתי רפורמה שחסכה מאות שקלים בחודש". על נטישתו את הליכוד אמר כחלון: "לאחרונה עזבתי את הליכוד כי הוא נטש את הדרך החברתית של בגין, הקמתי את מפלגת כולנו, שחרטה על דגלה את הטיפול במשבר הדיור, יוקר המחייה וצמצום הפערים חברתיים. מי שרוצה להוביל שינוי – שיצטרף לכולנו. נוביל את המהפכה הבאה, יש לנו את התוכניות המתאימות".

לפיד, שדיבר שלישי, התייחס לפרשות השחיתות שעלו לכותרות בחודשים האחרונים:
 "למי שייכת המדינה?לשכבות החלשות ומעמד הביניים, או לוועדים ולפוליטיקאים ומושחתים? החקיקה נגד השחיתות תוביל אותנו".

בנט, שדיבר אחרי לפיד, אמר כי ההגנה תופסת אצלו מקום חשוב: "במהלך צוק איתן אמרו שאני מתפרע, שאני יורד לדרום ופוגש קצינים בלי אישור, חוזר לקבינט והופך שולחן כדי להיכנס להשמיד את המנהרות שאף אחד לא רוצה. אם זה להתפרע- אמשיך לעשות זאת, שום דבר לא יעצור אותי בכל הקשור בהגנה". בנט הוסיף והתייחס לנושאים החברתיים: "יצאתי נגד נשר, ושברתי את המונופול כדי לייצר תחרות. לא אהיה מחויב לאף אחד, רק לאזרחים".


דרעי, החמישי לדבר, אמר כי הנושאים החברתיים לא באמת באים לידי ביטוי אצל שאר המפלגות: "כולם מדברים על מעמד הביניים ושוכחים את 2 מיליון העניים השקופים. רציתי לדבר על האנשים האלה. אני מסייר בארץ ישראל האמתית, אני רואה את המפעלים שנסגרים, אני רואה את הפועלים הפשוטים שישראל לא מתייחסת אליהם. צריך לתקן את זה".

אחרי דרעי, דיבר ישי, שבעבר היה שותפו המלא. ישי אמר: "אנחנו רוצים לראות יותר עשייה מאשר עימות. הקמתי את התנועה כדי לשים קץ לפלגנות בנינו. הבעיה שלנו היא לא חמאס ואיראן ולא חיזבאללה, הבעיה החברתית". ישי, ב"מחווה" לנתניהו, הציג ציור של פצצה, ואמר: "את הקרע בעם צריך לאחות", תוך שהוא מותח את הכתבה קו, כקובע איפה הגבול. "לא קיבלנו עד עכשיו מע"מ אפס, קיבלנו 0".

עודה, שדיבר אחרי דרעי, הצהיר כי לא ניתן לעשות שינוי ללא האוכלוסייה הערבית: "כדי שזה יקרה, צריך להיות כאן מחנה גדול, אחר. אני פונה לכולם, בואו נלך ביחד".

גלאון, האחרונה לדבר בשלב ההצהרות, אמרה: "שמעתי את כולם מדברים על ההצלחות. כולם מדברים כמה הצליחו. כולם פחדנים, כולם פחדו להתעמת עם הבעיות של ישראל. שאם לא תהיה כאן חלוקת הארץ וסיום הכיבוש, תהיה כאן מדינת אפרטהייד, פחדו מבעלי ההון, פחדו להתעמת עם הממסד הביטחוני. אנחנו היחידים שמתחייבים לא לשבת עם נתניהו. או מרצ ובוז'י או בוז'י וביבי. או מרצ חזקה או שאף אחד לא".