משרד הביטחון הודיע הבוקר (שלישי) כי בעקבות מבצע צוק איתן הוא מגביר את התמיכה בתעשיות הביטחוניות בפריפריה. מדובר בהכפלה של ההזמנות לרכש חלקים לטנקי המרכבה ונגמ"ש הנמ"ר במפעלים בקרית שמונה ומצפה רמון בין המפעלים שזכו לגידול בהזמנות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים: 'אורדן מצפה רמון' ו'סימת' בקרית שמונה, המפרנסים מאות עובדים.



בהודעת משרד הביטחון נמסר כי מדובר בצעד שהוא תוצר של מבצע צוק איתן, אולם קשה להתעלם מן העובדה כי ההודעה יוצאת שבועיים בלבד לפני הבחירות לכנסת. "בעקבות מבצע 'צוק איתן' הרחיבו מנהל הרכש (מנה"ר) ומנהלת טנק המרכבה (מנת"ק) במשרד הביטחון את הרכש ממפעלי המרכבה בדגש על הפריפריה, ובהיקף גידול של עשרות מיליוני שקלים", נכתב בהודעת המשרד.



מפעל 'אורדן מצפה רמון' קיבל עד סוף שנת 2014 הזמנות חדשות בהיקף של כ-16 מיליון שקלים, גידול של 112 אחוזים. המפעל מעסיק כ-30 עובדים ומייצר בין השאר תאי זיווד וכנפיים קדמיות לטנק.



גם ההזמנות לתעשיות המרכבה בקריית שמונה גדלו בעשרות עד מאות אחוזים ביחס ל-2013, להיקף של כ-55 מיליון שקלים. בין המפעלים שזכו לגידול משמעותי בהזמנות - מפעל 'סימת' המייצר כסאות צוות, רצפות לטנקים, תמיכות למיגונים ועוד. המפעל מעסיק כ-80 עובדים ומספק עבודה ל-4 מפעלים וקבלני משנה נוספים בקרית שמונה. מפעל 'בלובשטיין' המייצר ערכות זיווד לנמ"ר, זכה אף הוא בגידול משמעותי בהזמנות. מפעל נוסף שהזמנות הרכש ממנו גדלו ביותר מ-20 אחוזים הוא 'תמור' ממגדל העמק, שמייצר מערכות דלק ותחזוקה לטנקי מרכבה.