איראן דוחה את הדרישה "הבלתי מתקבלת על הדעת" של ארצות הברית, לפיה טהרן תקפיא את הפעילות הגרעינית שלה למשך עשר שנים, כך נכתב היום (שלישי) בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. 

"עמדתו של הנשיא אובמה מובעת באיומים שלא מתקבלים... איראן לא תסכים דרישות מופרזות ולא הגיוניות", נכתב בידיעה. עם זאת, שר החוץ מוחמד זריף צוטט כאומר שאיראן תמשיך בשיחות המו"מ עם המעצמות. 

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'ואד זריף, אמר כי הצהרות נשיא ארה"ב ברק אובמה בראיון ל"רויטרס" לאחר חצות, באו במטרה לרצות את דעת הקהל בארצו, וכתגובה למה שכינה "התעמולה של ראש ממשלת הישות הציונית".

זריף הוסיף עוד כי "האמת שנחשפה בפני ארצות הברית, שהסנקציות הבלתי חוקיות שגרמו עוול לרפובליקה האסלאמית, בנוסף למדיניות האיומים נכשלו. פעולות הללו לא יפגעו בנחישות העם האיראני להגיע לטכנולוגיה גרעינית למטרות שלום ולהתקדם בנושא זה".

השר האיראני, הנמצא בז'נבה, הוסיף כי "ברור שעמדות מר אובמה באו לרצות את דעת הקהל האמריקאית וכתגובה לתעמולה של ראש הממשלה של הישות הציונית ושאר הקיצוניים המתנגדים למשא ומתן שמתבטאים בביטויים לא מקובלים שכוללים גם איום".

זריף טען, כי "הרפובליקה האסלאמית האיראנית נכנסה למשא ומתן בכנות ותמשיך לנהל את המו"מ עד לקבלת זכויות הגרעין של העם האיראני. איראן לא תציית לדרישות המוגזמות הצד האחר".
 
ברחבי העולם הערבי עקבו גם היום אחר הדרמה שמתחוללת בוושינגטון, לקראת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחד מהאתרים במצרים כתב בכותרת: "הנאום של נתניהו או שיפגע בול או שייכשל".

בראיון לרויטרס, אמר אתמול הנשיא אובמה שאיראן חייבת להתחייב להפסקה של עשור בפעילות הגרעין שלה, כדי להשיג הסכם. "מה שאנחנו מנסים לעשות זה להביא את איראן למצב שבו הם עושים פסק זמן בכל הנוגע לייצור נשק גרעיני. אנחנו עדיין במשא ומתן. המצב יותר טוב ממה שהיה לפני 3 ו-4 חודשים, אבל עדיין נשארו פערים מהותיים לפני שנוכל לחתום על ההסכם", הוסיף.
 
הלילה התראיין ראש המודיעין האמריקאי, ג'יימס קלאפר, לאיש הטלוויזיה צ'ארלי רוז, ואמר לו שהפוקוס של אנשי המודיעין בכל מה שקשור לגרעין האיראני הוא על היכולת לפקח באופן אמיתי ורציני על מה שהם עושים ואם יהיה הסכם, גם על מימושו.
 
בתוך כך, גרמניה טוענת כי בשיחות הגרעין עם איראן, הושגה יותר התקדמות בשנה האחרונה מאשר בעשר השנים שקדמו לה. שר החוץ פרנק וולטר שטיינמאייר אמר את הדברים בפני ועידת הפירוק מנשק בז'נבה, בזמן שמזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ושר החוץ האיראני נפגשו בעיר מונטריי במטרה ללהגיע להסכם מסגרת עד סוף החודש.