זמן קצר לאחר שסיים ראש הממשלה נתניהו את נאומו המדובר בקונגרס, נשא הערב (שלישי) יושב ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג נאום משלו בעוטף עזה, ולא שכח לעקוץ את ראש הממשלה שמעבר שנמצא מעבר לים: "אין ספק שנתניהו נואם יפה. אבל בואו נודה על האמת: הנאום ששמענו היום, מרשים ככל שיהיה, לא עצר את תוכנית הגרעין האיראנית. האמת הכואבת היא שאחרי מחיאות הכפיים, נתניהו נשאר לבד. ישראל נותרה מבודדת. והמשא ומתן עם איראן יימשך ללא כל מעורבות ישראלית". 



הרצוג הדגיש  ביחס לתוכנית הגרעין כי "אף מנהיג ישראלי לא יסבול איראן גרעינית. הנחישות למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני חוצה יבשות וחוצה מפלגות. כראש ממשלה, אני מחויב, לייצר את החזית הבינלאומית הרחבה ביותר שתבטיח את דרישות הביטחון של ישראל. כי השאלה היא לא אם ההסכם המתגבש הוא רע. השאלה  היא איך מונעים הסכם רע". 

הרצוג ניצל את מיקומו בעוטף עזה, ופנה לתושבים הגרים באזור: "האם אתם,  שנורו לעברכם טילים, שמתחת לבתים שלכם חפרו מנהרות, שהייתם באזעקות ובצבע אדום; אתם סומכים על נתניהו שישמור על הביטחון שלנו? שיחשוב עלינו ולא על עצמו?". 



הרצוג התייחס לקרע, כדבריו, שיצר נאום נתניהו עם אמריקה: "הנאום הזה הוא חבלה קשה ביותר ביחסי ישראל וארצות הברית. הוא לא ישנה את עמדת הממשל ורק ירחיב את הקרע עם ידידתנו הגדולה  ובת בריתנו האסטרטגית. קרע שאת המחיר שלו נשלם כולנו".