מחיאות הכפיים והאולם המלא שליוו הערב (שלישי) את נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני שני בתי הקונגרס, לא הצליחו להעלים לחלוטין את מחאתם של צירים דמוקרטים על ההזמנה החד צדדית מצד היו"ר הרפובליקני של בית הנבחרים, ג'ון ביינר.  הדמוקרטים גם זועמים על עמדתו התקיפה של נתניהו נגד המשא ומתן עם איראן שמוביל הנשיא ברק אובמה.

 לפי הדיווחים בארצות הברית, 56 דמוקרטים – שמונה סנאטורים ו-47 צירי בית הנבחרים – לא התייצבו לנאום, בנוסף לסגן הנשיא, ג'ו ביידן, שמשמש גם כנשיא הסנאט ואת מקומו על הבמה מאחורי נתניהו מילא זקן הסנאטורים, אורין האץ' הרפובליקני.

גורם בבית הלבן על נאום נתניהו: "אין אקשן, אין אלטרנטיבה"

 בתום נאומו של נתניהו, קיימו חלק מהצירים מסיבת עיתונאים מול המצלמות ובה ביקרו חריפות את ראש הממשלה הישראלי. התקיף ביותר היה ציר בית הנבחרים היהודי מקנטקי, ג'ון ירמות', שהאשים כי נתניהו הגיע לוושינגטון כדי "להרצות לקונגרס כיצד לנהל משא ומתן". "הוא יכול ללכת הביתה", אמר ירמות'.

 גם הדמוקרטים שכן התייצבו לאירוע לא הפגינו התלהבות רבה. בתקשורת האמריקאית שמו לב בעיקר למנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, שלא מיהרה להצטרף בהתלהבות למחיאות הכפיים הסוערות ואף שוחחה עם מצליף הסיעה הדמוקרטית, סטני הויר, בעוד נתניהו מדבר.

 אחרי הנאום, סיפקה פלוסי תגובה עוקצנית וצינית. "כמישהי שמעריכה את הידידות של ארצות הברית וישראל, וכמי שאוהבת את ישראל, הייתי על סף דמעות לאורך נאומו של ראש הממשלה – עצובה מהעלבון לאינטליגנציה של ארצות הברית ועצובה על ההתנשאות כלפי ההכרה באיום מצד איראן וכלפי המחויבות שלנו למנוע תפוצה גרעינית", אמרה בהודעה שפרסמה.