סגנית נשיא איראן, מאסומה אבטקאר, המבקרת בפריז, הגיבה בתשובה לשאלות "מעריב-השבוע" על נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמש (שלישי) בקונגרס.



לשאלה מה דעתה על דברי נתניהו שההסכם המתגבש עם איראן יסכן את ישראל והעולם כולו, השיבה: "אני מקווה שלא יקשיבו לו גם הפעם, כפי שלא הקשיבו בפעם הקודמת כשנחתם הסכם הביניים. דבריו מנוגדים להלכי הרוח ולעידן החדש שנפתח בעולם ושאותו הוא מנסה לטרפד. הוא חי בעבר. אני מאמינה כי ההסכם ייחתם כי כל הקהילה הבינלאומית זקוקה לו".



בתוך כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, דחה אתמול על הסף את דרישתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי כל הסכם שיושג בין טהרן למעצמות, חייב לכלול את הקפאתה של תוכנית הגרעין לעשר שנים לפחות. "הרפובליקה האסלאמית של איראן לא תיכנע לדרישות מוגזמות ולעמדות בלתי הגיוניות של הצד השני", אמר זריף לטלוויזיה האיראנית.



אתמול נמשכו במונטריי שבשווייץ השיחות בין זריף לבין שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, בניסיון לגבש הסכם מסגרת לקראת תאריך היעד-31 במרץ. בשיחות נטלו חלק גם יו"ר הוועדה האטומית של איראן, עלי אכבר סאלחי, שר האנרגיה האמריקאי ארנסט מוניץ וסגנית שרת החוץ של האיחוד האירופי, הלגה שמידט.