נציגי הרשימה המשותפת, ביחד עם ראשי מרכז אמאן - המרכז הערבי לחברה בטוחה, נפגשו היום (חמישי) בטייבה לחתימת אמנה למיגור האלימות בחברה הערבית. האמנה המציבה את ההתמודדות עם האלימות והפשיעה בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות בפעילותם הפרלמנטרית של חברי הרשימה.



ארבעת ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת הצהירו כי הם לוקחים על עצמם את האחריות הפוליטית לפעול ככל שביכולתם, בשילוב עם כל הגורמים ומשרדי הממשלה המטפלים בנושא, על מנת למגר את האלימות. בראש וראשונה, הם הביעו דרישה מהמשטרה לאסוף את הנשק הלא חוקי המצוי ביישובים הערבים. שייח' כמאל ריאן, יו"ר ומייסד מרכז אמאן, שמאז רצח בנו מקדיש את חייו למיגור האלימות בחברה הערבית, ציין כי מאז אוקטובר 2000 נרצחו ברחוב הערבי 1050 איש ואישה.



יושב ראש הרשימה המשותפת, עו"ד איימן עודה, אמר באירוע: "הסוגייה תהיה בראש מעיינינו בכנסת הבאה. אנו קוראים למשטרה לאסוף את כל הנשק הבלתי מורשה מהיישובים הערביים, כי הנשק הזה הורג את כולנו. כפי שידעו למגר את האלימות בנתניה, אנו דורשים שיעשו זאת בישובים הערביים".



ח"כ ד"ר ג'מאל זחאלקה הוסיף: "אנו דורשים תקציבים הן למערכת החינוך והן לרשויות המקומיות, על מנת לטפל בנגע האלימות. כל ראשי הרשויות הערביות הביעו נכונות לטפל ביחד עם המשטרה במיגור האלימות ומניעתה, רק שיתנו להם תקציבים לכך. נעמוד על הקצאה תקציבית משמעותית בכנסת ה-20".



ואילו ח"כ ד"ר אחמד טיבי אמר שגם ביחס לאלימות, המשטרה מוכיחה שהיא לא רק מפלה ערבים חיים אלא גם ערבים מתים, בכך שלא חוקרית כראוי מקרי רצח.



עו"ד רדא ג'אבר, מנהל מרכז אמאן: "האלימות מרסקת את החברה שלנו ואנחנו חייבים לנקוט פעולה אמיתית ואמיצה שתאגם את כל הכוחות בתוך החברה הערבית ללקיחת אחריות על התופעה הזו וגם חיוב הממשלה ובראשם ראש הממשלה והשרים הרלונטיים לפעולה עמוקה ואפקטיבית למיגור האלימות שהיא לא רק סוגיה ערבית אלא סוגיה של כל אזרחי המדינה יהודים וערבים. אנו תולים תקוות כי הרשימה המשותפת תוכל לעשות את המפנה ותנצל את כוחה הפוליטי והפרלמנטרי למטרה זו".