לדברי סיגל וייסבין-רוזמן, המנהלת האמנותית של פסטיבל ״אישה״ (תיאטרון חולון, בין התאריכים 14-8 במרץ), ״ההכרה בחשיבותה של האמהות, כמוסד חברתי ופוליטי, וכאירוע מכונן בחיי הפרט, היא חלק ממעבר המתרחש בעשורים האחרונים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט. כשעשינו תחקיר על הנושא, גילינו שחסר לנו גם היום קול עכשווי שמייצג אותנו כאמהות, ולא רק מנקודת המבט של הילד, וכמה טוב עשינו לילד, אלא עלינו באופן עצמאי.



מהמחקר הזה עלתה אחת ההופעות הגדולות והמסקרנות של הפסטיבל - 'מיידישע מאמא ועד אימוש': מופע בעריכתה ובבימוייה של רביד דברה, שבמרכזו ניסיון לאבחן את דמות האמא בתרבות הישראלית, בהשתתפות השחקניות אורנה בנאי, אורלי זילברשץ, אורנה רוטברג ועידית טפרסון, השחקן יונתן רוזן והזמרת לאה שבת״.



המופע השני הגדול והמסקרן בפסטיבל הוא ״The Long and Winding Road - נשים שרות פול מקרטני״ מופע מחווה מיוחד לחיפושית בדימוס, שבו יבוצעו שירים נבחרים של מקרטני על ידי זמרות ישראליות מובילות - ריקי גל, דנה ברגר, דנה עדיני, סיון טלמור, יעל דקלבאום, מיקה קרני ועוד.



״לבצע חומרים של פול מקרטני״, אומרת סיון טלמור, ״זה מבחינתי ממש לגעת בקדושה מוזיקלית. הוא הרי אחד מאבות המזון הכי הכי בסיסיים של כל מי שמתעסק במוזיקה. אם העולם מתחלק לביטלס ולא ביטלס, והביטלס מתחלקים ללנון ומקרטני, אז ברור עד כמה אלו חומרים משמעותיים״.



איפה את אגב בוויכוח הנצחי בין השניים?


״אני ניטרלית. אבל אני עוקבת אחרי קריירת הסולו של מקרטני המון שנים, ואני חושבת שחלק מאלבומי הסולו שהוא הוציא היו פשוט נפלאים. זה פאקינג מדהים לשיר שירים שלו״.



איפה נכנס האלמנט הנשי מבחינתך בעבודה על לחנים שלו?


״הלחנים שלו תמיד מאוד עגולים, מלאים ועדינים, ויש בהם המון אלמנט נשי. אני חושבת שבביצוע נשי זה לוקח אותם למקום מרתק עם אינטרפטציה שכאילו נמצאת בתוכם בעומק מלכתחילה, אך הביצוע הנשי עוזר להוציא החוצה. שיר כמו For No One, לדוגמה, תשמע עד כמה כשאישה שירה אותו, הוא מקבל עדינות ורוך ומרגש נורא. לא? (כאן מתחילה טלמור לשיר, ויש לומר שהיא צודקת. זה אכן מרגש. י״א.)״.



יש לך בפסטיבל גם מופע אינטימי עם דן תורן.


״כן, זה חיבור נורא מיוחד שיש לי עם דן. הוא היה מורה שלי ברימון, והכי התכסח-נו ולא הסתדרנו, ואז נפגשנו מחדש באיזו סדנה שעשיתי אצלו, והיה חיבור מדהים, והוא נורא עזר לי בשנה האחרונה עם עבודה מקצועית, שהייתה גם אישית, למצוא את עצמי מבחינה מוזיקלית. אז לעשות איתו מופע של שנינו, באמת נורא מרגש אותי עכשיו״.



"The Long and Winding Road - נשים שרות פול מקרטני", 12.3, חמישי, 22:00, תיאטרון חולון, שדרות קוגל 11