מובילים שינוי: שמותיהם של 14 מדליקי המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל, פורסמו הבוקר (ראשון). השנה הטקס יעמוד בסימן "ישראלים פורצי דרך" וכולל רשימה מגוונת של משתתפים.
 
רשימת מדליקי המשואות שנבחרו על ידי וועדה ציבורית שבחרה להציב בחזית כוללת אישה לוחמנית, איש עסקים ומפתח אפליקציות. מדליקי המשואות נבחרו בזכות הגעתם להישגים יוצאי דופן ומעוררי השראה ותרומתם לחדשנות הישראלית בכל תחומי החיים: מדע וטכנולוגיה, ביטחון, כלכלה, רפואה, חקלאות, תרבות וספורט.  
להדלקת המשואה יעלה ויבוא ד"ר דני גולד, ממציא ומפתח כיפת ברזל. במבצע צוק איתן האחרון שמו של גולד עלה לכותרות בזכות תרומתו להגנה על ביטחון תושבי ישראל.


ד"ר דני גולד, ממציא כיפת ברזל. צילום: פלאש 90
 
לצד גולד ידליק משואה אהוד שבתאי, ממייסדי ומפתחי אפליקציית הניווט WAZE. החברה שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2013 הפכה לאחת מאפליקציות הניווט הפופולאריות ביותר. שבתאי ידליק משואה יחד עם אור אסולין, תלמידת תיכון בת 17 מעכו, יזמית וחוקרת צעירה אשר משמשת מנכ"לית חברת פיתוח ליזמים צעירים 
רמי לוי, מבעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה, זוכה להכרה על היותו פורץ דרך בתחום הקמעונאות ועל הובלת מהלכים להוזלת מחירים בתחום המזון.

רמי לוי. צילום: מרק ישראל סלם
 
בין מדליקי המשואות ישנו ייצוג נשי של אליס מילר, על סלילת דרכן של נשים לקורס טיס בצה"ל בזכות עתירתה לבג"צ לפני עשרים שנה. 

אליס מילר. צילום: פלאש 90 
אישה נוספת היא העיתונאית לוסי אהריש, שתדליק משואה על היותה פורצת דרך כאשת תקשורת המעלה לסדר היום הציבורי הישראלי שיח של סובלנות ופתיחות בין מגזרים.
בתחום הרפואה, פרופ' מרתה וינשטוק-רוזין, מדענית וחוקרת בתחום הרפואה, אשר פיתחה את תרופת ה"אקסלון" לטיפול במחלת האלצהיימר ושיפור איכות חיי החולים תדליק משואה בטקס הקרוב. לצידה יעמוד ד"ר גבריאל עידן, ממציא ומהנדס שהגה ופיתח מצלמות ווידיאו זעירות הטמונות בתוך קפסולות לבליעה.
בזכות הפעילות במישור הבינלאומי, רפי מהודר, מהנדס ויזם בתחום מוצרי ההשקיה, אשר פיתח את טכנולוגיית הטפטפות, ידליק גם הוא משואה ביום העצמאות. 
הזמר והיוצר הים תיכוני, אביהו מדינה, ידליק משואה על תרומתו להתפתחות המוסיקה הים-תיכונית הישראלית. 
בתחום הביטחון, סימה שיין, תעלה להדליק משואה על היותה האישה שכיהנה בתפקיד הבכיר ביותר במערך הביון הישראלי. בין היתר שיין שירתה כראש חטיבת המחקר במוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים וכראש האגף לנושאים אסטרטגיים במטה לביטחון לאומי.

סימה שיין
 
גל לוסקי, מייסדת ומנכ"לית ארגון IFA, המעניק סיוע נרחב ועזרה הומניטרית במקומות מוכי אסון ומשבר ברחבי העולם, תדליק גם היא משואה בטקס הקרוב.
הפעילה למען זכויות נשים והמחנכת, מלכה פיוטרקובסקי, תדליק משואה על היותה פורצת דרך בלימוד הלכה ותורה בקרב נשים. 
בטקס ישתתף גם נציג צבאי, רב"ט דן קורקובסקי, המאובחן על ספקטרום האוטיסטי, מראשוני בוגרי התוכנית "רואים רחוק" באגף המודיעין, אשר מבצע תפקיד פענוח מורכב במדור מבצעי.
מדליקי המשואות נבחרו בזכות הגעתם להישגים יוצאי דופן ומעוררי השראה ותרומתם לחדשנות הישראלית.