שערו היציג של הדולר פרץ אתמול את מחסום  ארבעת השקלים וככל הנראה יישאר שם לפחות בעתיד הנראה לעין.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר שטיפס עד לשיא ב-4.035, הדולר-שקל נסוג לאחור במסחר הבין בנקאי ונפל לאחר סיום יום המסחר אתמול מתחת לרף    אך הבוקר  הוא שוב חצה את רף ארבעת השקלים 4.

על פניו, הירידה המהירה מתחת לרף 4 מסכנת את הפריצה מעלה, ואולם התנאים עדיין תומכים בהמשך הטיפוס של הצמד מעלה וההתבססות מעל רף 4. כל עוד הצמד מעל 3.97 הסבירות להמשך העלייה הנוכחית – גבוהה. מה שהניע את הנסיגה של הצמד היה הבלימה של הדולר בעולם, שגרמה גם לספקולנטים בשוק המקומי לממש רווחים.

בעולם, הדולר ממשיך ליהנות מרוח גבית כתוצאה מדוח התעסוקה הטוב מהמצופה שפורסם ביום שישי, ומדד הדולר העולמי נסחר בשיא של 11.5. ואולם, יש לא מעט אנליסטים טכניים שמתריעים כי הדולר נמצא במצב של קניית-יתר היסטורית וכי ישנה סבירות גבוהה לתיקון.

התנאים הפונדמנטליים בעולם אמנם עדיין תומכים בהמשך ההתחזקות של הדולר, הן על רקע ציפיות הריבית על הדולר והן על רקע חולשת המטבעות המרכזיים האחרים. ואולם, פעמים רבות, די בסיבות טכניות כדי לתת את האות לתיקון.

אם אכן נראה תיקון בדולר העולמי, הדבר יביא גם לתיקון בדולר-שקל. ואולם, אנחנו חוזרים על הערכתנו כי התנאים בשוק תומכים בהמשך התיסוף בדולר והתבססות הצמד מעל 4 לאורך שנת 2015".