שבוע לפני הבחירות פרסם היום (שלישי) ערוץ הכנסת את הסקר האחרון שלו בשיתוף פאנלס פוליטיקס ומציג תמונת מצב דרמטית: המחנה הציוני מקבל 24 מנדטים ופותח פער של שלושה מנדטים מול הליכוד, שזוכה ל-21 מנדטים. 



בהשוואה לסקר הקודם של ערוץ הכנסת, מדובר בשימור של המגמה, שהשתנתה במהלך השבוע, לאחר נאומו של נתניהו בקונגרס. בסקרי סוף השבוע, ביניהם סקר מעריב, שנתן יתרון של שני מנדטים למחנה הציוני ובאחרים הראה על שיוויון. הנתון מחזק את הסקרים הפנימיים שנערכו במחנה הציוני, שהראו כי המגמה המוצגת בסקר זה אכן קיימת.



עוד לפי הסקר, מפלגת "יש עתיד" קיבלה 14 מנדטים, "הרשימה משותפת" 13 מנדטים, "הבית היהודי" 12 מנדטים, כולנו התחזקה ל-9, ש"ס 7, יהדות התורה 6, ישראל ביתנו 5, מרצ 5, ויחד 4.



לשאלה מי ראוי להיות ראש ממשלה השיבו 50% מהמשתתפים כי בנימין נתניהו הוא הראוי, 34% בחרו בהרצוג ו-16% אמרו כי אינם יודעים.



מהי האלטרנטיבה של המתלבטים?



המשתתפים בסקר נשאלו מהי האלטרנטיבה העיקרית שלהם לראשות הממשלה, במידה והם אינם בטוחים למי יצביעו. מי שלא בטוח שיצביע לליכוד מתלבט בין כחלון (13%) לבנט (13%) . מי שלא בטוח שיצביע ליאיר לפיד, מתלבט בין כחלון (12%) להרצוג (38%), ומי שלא בטוח שיצביע למחנה הציוני, מתלבט בין גלאון (20%) ללפיד (47%).



מסתמן: כחלון יהיה לשון המאזניים


לפי חישוב המנדטים שהתקבלו בסקר, גוש השמאל מוביל במנדט אחד (56 מנדטים) ללא כחלון, ואילו גוש הימין עומד על 55 (ללא כחלון). עקב המספרים הצמודים, מסתמן כי מפלגת כולנו תהיה לשון המאזניים של הבחירות, מה שסולל את דרכו של כחלון ככל הנראה למשרד האוצר. בסקר השתתפו 1027 אנשים. טעות הדגימה עומדת על 3.0%.



בעקבות הסקר, הגיב יו"ר המחנה הציוני: "יש סיכוי אמיתי למהפך, ועכשיו זה גם ברור מתמיד". בסטטוס שכתב הרצוג בפייסבוק שלו, הוא הוסיף: "זה הזמן להמשיך לצרף חברים, להסביר, לשכנע ולהגדיל את המחנה. יש עוד מספיק זמן"