יורשיו של הזמר מנוח מרווין גיי, זכו ב-7.4 מיליון דולר בתביעה שהגישו נגד הזמרים רובין ת'יק ופארל וויליאמס, לאחר שחבר מושבעים מצא כי השניים ביצעו גניבה ספרותית במהלך יצירת השיר "blurred lines".



בית משפט פדרלי בלוס אנג'לס צידד בעמדת התובעים ומצא שחלקים משירו של גיי "got to give it up", הועתקו לשירם של ת'יק ווויליאמס, שהיה להיט הפופ הכי גדול בארה"ב ב-2013.

"got to give it up"


"blurred lines"

הסכום שנפסק מחולק כך: 4 מיליון דולר כפיצויים ו-3.4 כתמלוגים על מהרווחים שגרפו השניים.



הבסיס לתביעה היו ראיון של ת'יק, בו הוא הודה כי קיבל השראה משירו של גיי כהפיק והקליט את "blurred lines". מאוחר יותר הוא טען כי לקח משככי כאבים ושתה אלכוהולו ושהגזים בתרומתו לכתיבת השיר.



וויליאמס אמר בבית המשפט כי הוא מעריץ את המוזיקה של גיי מילדות, אך השירים דומים רק בז'אנר. "הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות כיוצא הוא לקחת משהו של מישהו אחר כשאתה אוהב אותו".



בתו של גיי, נונה, חיבקה את עורך דינה ובכתה כשפסק הדין הוקרא: "כרגע אני חשה חופשיה מהשלשלאות שרובין ת'יק ופארל וויליאמס שמו עלי ומהשקרים שהם סיפרו. גיי מת ב-1984 בגיל 44 לאחר שנורה על ידי אביו.



שני הזמרים, אגב, לא הופיעו בבית המשפט להקראת הכרעת הדין. עורך דינם, הווארד קינג, אמר כי הם שומרים על האופציות פתוחות. "מדובר בהרבה כסף. זה לא יגרום להם לפשוט רגל, אבל הסכום מאכזב".