"כממשלה אנחנו עושים הרבה מאוד דברים שמדירים חברות ענק גלובליות מלהשקיע בישראל", כך אמר עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה בכנס "וינגייט-רופין לספורט בעסקים", שנערך במכון וינגייט.



לדברי לנג, מדובר בתופעה שנובעת בעיקר בגלל התנהלות הממשלה שמערימה קשיים ומעודף רגולציה. עם זאת, לדבריו, בקדנציה של שר הכלכלה בנט "הצלחנו לקדם הסכם מאוד משמעותי עם אינטל, יחד עם משרד האוצר. מדובר בהשקעה של 6 מיליארד דולר במשך שלוש שנים, עם התמיכה הממשלתית הכי נמוכה מעולם".



"עם זאת", אמר לנג, "יש פה תופעה, בשנים האחרונות, שמאוד מטרידה את המשקיעים הזרים, של התלהמות על אנשי עסקים, אלו שמייצרים בסופו של דבר את צמיחת המשק הישראלי. יש לנו כחברה נטייה לחבוט בכל אותם "מצליחנים". הדברים האלו, מאחר שאנחנו מנהלים כאן משק פתוח, עוברים בטיל מסביב לעולם ומשקיעים מתחילים לסגת".



לנג דיבר גם על מגמות במשק הישראלי: "אם אני מסתכל על השנתיים האחרונות, יש ירידה מאוד חדה במשק הישראלי, גם של משקיעים מקומיים וגם של משקיעים זרים. אינטל הייתה סוג של אור בקצה המנהרה אך זה לא מייצג את המגמה הכללית וזו עובדה, הנתונים מדברים. צוק איתן לא רלוונטי, אם תראה למשל את ההייטק, השנה הזו הייתה השנה הכי טובה ever ,עם צוק איתן, להייטק הישראלי. גייסו את הסכום הכי גבוה שאי פעם גויס לחברות ישראליות 4.9 מיליארד דולר, איפה שיש לך מה למכור אתה מוכר. אבל מצד שני, במשך שנתיים, עוד פעם בלי קשר לצוק איתן, יש לך ירידה בהשקעות בציוד ומכונות ובהקמת מפעלים בארץ, זה צריך לעורר נורה אדומה".



עוד אמר המנכ"ל, כי כשאתה מסתכל פנימה, אתה מגלה שהרבה מאוד קשור להתנהגות של הממשלה ברגולציה שהיא מטילה חדשות לבקרים בצורות מיסוי שונות שהיא ממציאה את הגלגל מחדש. לנג התייחס לאפשרות הכניסה של וודסייד האוסטרלית לשותפות במאגר לוויתן ואמר: "הצלחנו 'לשכנע' אותם לא להיכנס. וודסייד ביקשה בסך הכל משטר מיסוי דומה למה שמקובל בעולם. הדברים יצאו לתקשורת, נופחו באופן פופוליסטי כשוד של משאבי הטבע של ישראל. וודסייד שמעו, אמרו תודה רבה הבנו אתכם באנו לעסוק עסקים, אנחנו נמצא פעילות במקום אחר בעולם. התופעה הזו מאוד מטרידה".



בכנס השנתי של מכון וינגייט והמרכז האקדמי רופין, שמטרתו לחבר בין מנכ"לי חברות בישראל לבין אנשי מקצוע בתחום הספורט והבריאות, לטובת יישום תכניות ספורטיביות בקרב עובדי חברות בישראל, השתתפו בין היתר: ח"כ יעל גרמן ממפלגת "יש עתיד" שרת הבריאות לשעבר, ד"ר אורי שפר ראש מנהל הספורט בישראל, אמוץ בכר מנכ"ל מכון וינגייט, פרופ' אמנון כספי דיקאן ביה"ס לכלכלה, ומנהל עסקים במרכז האקדמי רופין ואח'.